Julnes Plet: 'Vol vertrouwen naar Guatemala City'

Middenvelder Julnes Plet (foto) van de nationale U-20 selectie heeft het volste vertrouwen in de groepsfase van het CONCACAF U-20 Kampioensc...


Middenvelder Julnes Plet (foto) van de nationale U-20 selectie heeft het volste vertrouwen in de groepsfase van het CONCACAF U-20 Kampioenschap volgende week. Wel ziet hij nog verbeterpunten in het team zitten waar aan gewerkt moet worden. 29 maart en 31 maart speelt Suriname respectievelijk tegen de Verenigde Staten en Panama.

Plet zegt dat Suriname niet kansloos is in de poule. "We zitten in een poule met in totaal drie landen en ieder land speelt eenmaal tegenelkaar. De top twee gaat door dus een overwinning is al voldoende om door te gaan." Het zal wel zwaar worden voor de selectie tegen de op papier sterkere tegenstanders. Een eventueel gelijkspel en verlies in de groepswedstrijden zou ook voldoende kunnen zijn, maar dan moet het op doelsaldo beslist worden.

Er zal wel beter gevoetbald moeten dan in de laatste wedstrijden, geeft de middenvelder toe. Panama en de VS kan gezien worden als minimaal hetzelfde niveau als Trinidad & Tobago. In de eerste ronde verloor het Surinaams elftal U-20 twee keer met 2-1 van de Soca Warriors. "Ik denk dat we beter de bal in de ploeg moeten gaan houden. Ook zullen we scherper moeten zijn in de afronding en de eerste de beste kansen direct benutten." Ook van de wedstrijden tegen Remo en Paysandu zijn lessen getrokken. "Van de wedstrijden in Brazilië hebben we geleerd om op een hoger tempo te spelen en altijd in beweging te blijven. Ook is het belangrijk om bepaalde spelmomenten te herkennen."

Om de prestaties omhoog te schroeven zijn verschillende mogelijkheden. Plet denkt dat door een nieuwe of Nederlandse coach niet direct het niveau van het team zal verhogen. De Amerikanen hebben bijvoorbeeld de Nederlandse coach Thomas Rongen in dienst. "Een Nederlandse trainer hoef je eigenlijk niet als pluspunt te zien. Je moet gewoon de beste spelers bij elkaar krijgen en ze bijscholen op voetbalgebied. Daarbij is ook discipline bij de spelers belangrijk."

Een ander punt is de selectie te versterken met voetballers van Surinaamse afkomst uit het buitenland. De politiek moet dit dan wel wettelijk mogelijk maken. In de wedstrijd tegen de Nederlandse Antillen waren er enkele spelers bij de tegenstander die in de jeugdopleiding van Nederlandse eredivisieclubs zitten. Momenteel zijn er ook veel spelers van Surinaamse origine die in Nederland of elders profvoetbal spelen. "Dat zou een goede uitkomst zijn voor alle Surinaamse selecties. Ik denk dat men er werk van moet gaan maken."

Over het alternatieve tenue heeft Plet geen aanmerkingen. "Bij ons gaat het niet om de kleding het gaat om het resultaat, maar een ieder wil wel goed gekleed zijn. We gaan van onze eigen kracht uit en met vertrouwen naar Guatemala City."

COMMENTS

BLOGGER: 9
  1. Anoniem zei
    Geef die gasten de ruimte niet. A Bal naf joe; Joe na Basi foe na Bal. Blow dim off.

    Suriname-US 3-0

    Suriname-Panama 5-1

    dat lijkt mij aannemelijker!!
    Torr,, Torrrr,, Tornatiooooooooooooooooo Lobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poster hierboven,JE BENT NIET REALISTISCH!!!!

    Volgensmij heb je boter op je hoofd te denken dat Suriname dit wint,Suriname gaat dit niet halen!Niet met lokale spelers alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bal is rond en soms kan het raar rollen we moeten de hoof cool houden en positief denken,onze jongens zijn echt niet kansloos ik heb volvertrouwen dat ze zich gaat plaatsen voor de volgende ronde,deze jongens zijn een andere generatie niet die jongens die niet willen gaan trainen ze zijn jong veel belovend en dat is hun kracht,hun kunnen Suriname op een wereld plaatje zetten met een goeie begeleiding mi e power a natiooo so so libie hup suriname we gaan ervoor. TURBO

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vindt ik heel onverantwoordelijk van de SVB dat ze het niet bekent wil maken wat de opmerkingen zijn van de fifa iedereen zit te trappelen om te weten wat kansen van onze suriprofs zijn om uit te komen voor natio,mega combinatie komt met een beleid die positief zal zijn voor alle dia spora van Suriname laten ze dat snel invulling geven om te weten of het nog haalbaar is voor de qualificatie voor 2014
    Aan de ene kant wil die RAJ-G bedanken dat hij heel goed werk heeft gedaan voor het Surinaams gemeenschap in Nederland met NATIO SURINAME hij moet award krijgen van de surinaamse ambasade. BLAKA SHINE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. reactie: Wedden dat ik -JahJah- geen boter op mijn hoofd heb?!Suriname haalt de Finale. Net zoals die poster hierboven zegt..Het is een herrezen generatie die zich het apenzuur trainen en willen trainen!! Brothers a Bal naf joe,oeng.
    KAKA SPANG.
    Ai ook ik breng mijn power aan heer RAJ-G over!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poster hierboven

    Dan heb je die weddenschap reeds verloren!Heb je wel enig verstand van voetbal?Ik waag het te betwijfelen!Waar en wanneer heeft Suriname ooit een wedstrijd gewonnen van grote voetbalnaties zoals de USA?Suriname heeft geen geld en kent geen prof voetbal,pas wanneer alle problemen waarmee de SVB te kampen heeft zijn opgelost,kunnen we een reele kans hebben om te slagen en niet eerder!Ik heb hier niet gezegt dat onze jongens niet hard trainen,daar gaat het niet om!Ik weet dat ze hard hun best doen en sterker nog,ik hoop dat ik ongelijk heb!Echt waar,ik WIL je gelijk geven,want ik ben eveneens trots op onze jongens,maar dat wil niet zeggen dat je maar de realiteit moet verliezen.De U-20 team is redelijk ver gekomen,maar je moet niet vergeten dat ten tijde van de kwalificatie rondes van het WK 2010 Suriname ook ver kwam,echter was het land NIET in staat om van Costa Rica,Haiti en El Salvador te winnen.Ja,maar dit is een gandere generatie hoor ik je dan zeggen.Ja inderdaad,dit is een andere generatie,maar desondanks blijven de problemen toch bestaan,de benodigde skills zijn er grotendeels nog niet!Pas wanneer er een aktieve betrokkenheid van voetballers van Surinaamse orgine zijn,kunnen we hoop hebben!

    En heel veel credits voor het U-20 team,ik HOOP dat ze het halen,ik HOOP dat ik ongelijk heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. (Poster)Weddenschap:
    Voetballers van Surinaamse origine, is dan al gauw iemand met een beetje Surinaams bloed, al heeft die de ballen verstand van Suriname!! mooi om hun gezicht en hun goodwill! zo nu en dan te komen etaleren..maar verder zie ik die hechting niet zo. Gullit heeft in het verleden vaker en stelselmatig aangegeven, 'Ik ben GEEN Surinamer.'; En geef hem maar ongelijk!
    Maarrrrrreh, wij gaan er denk ik NIET uitkomen samen, jij en ik. Reden ik bekijk het van een heel ander uitvalshoek; Een één waar ik dus wel verstand van heb en net zoals bij het voetballen, ervaring: Geestkracht!!.
    Adjoisie!! Laten we hopen en beiden, met ons het Surinaams bataljon, duimen voor het beste,
    (IK HOU VAN WINNEN TOCHHHHHHHH)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk,er zijn nog genoeg andere jongens die in Nederlandse competities spelen die wel hebben verklaard dat ze klaar zijn voor Suriname te spelen.We hoeven niet op diegenen te wachten die niet willen,ze zullen daar wel hun redenen wel voor hebben.

    Maar desondanks zeg ik met je mee "Sranang sa wini" zet em op jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Laten ze dan opteren naar een Surinaams paspoort en hun vreemde pas inleveren. 2 kan gewoon NIET. Als ze zo goed zijn, zal hun prof. team wel een eurootje of 3 ton per jaar voor hun over hebben. Only the Best. Ik denk zelfs ieder jongen van dit Tor Natio U20 team, is een maatje groter dan menig donker prof.
    Tornatioooooooooo masi yere!! mie'anga daw baka.

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Julnes Plet: 'Vol vertrouwen naar Guatemala City'
Julnes Plet: 'Vol vertrouwen naar Guatemala City'
http://i56.tinypic.com/2ns13rq.jpg
http://i56.tinypic.com/2ns13rq_th.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/03/julnes-plet-vol-vertrouwen-naar.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/03/julnes-plet-vol-vertrouwen-naar.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content