Rijssel zinspeelt op profcontract in Belgiƫ

"Ik heb lang op dit moment gewacht", zegt Stefano Rijssel (foto) met overtuiging. "Ik heb ernaar toegewerkt. Alles wat ik in ...


"Ik heb lang op dit moment gewacht", zegt Stefano Rijssel (foto) met overtuiging. "Ik heb ernaar toegewerkt. Alles wat ik in de kast heb, ga ik eruit halen om mijn stage waar te maken in Belgiƫ." Zijn koffer was gisteren vroeg al ingepakt en vandaag vertrekt hij om zijn geluk te beproeven bij Germinal Beerschot in Antwerpen.

Als hij de test doorstaat, zit het erin dat hij een contract krijgt. "Ik wil geschiedenis schrijven, nadat spelers die voor mij de kans hebben gehad geen vaste voet aan de grond hebben gekregen. Ik wil een blijvend succes neerzetten, wat voor mezelf goed is en ook voor het land."

Eerst was een team van Oostenrijk in beeld, maar omdat Belgiƫ en Nederland dichterbij zijn voor de familie, is voor Belgiƫ gekozen. Rijssel krijgt alle ondersteuning. "Mijn moeder is wild enthousiast over mijn vertrek en heeft alles voor me geregeld. Mijn vriendin zei me 'doe je best om het te maken'. Ik heb haar gezegd dat zij later ook de vruchten zal plukken als het lukt."

Rijssel kent het niveau van het Belgische team niet, maar Ć©Ć©n ding gaat door zijn hoofd: "Ik moet het maken." Zijn wens is om bij het proefdraaien achter de diepe spits te spelen, omdat hij vanuit die positie zijn medespelers met passes kan bedienen en beter aansluiting vindt in de diepte om zichzelf dienstbaar te maken. "Dan kan ik pas goed spelen. Dat is precies de kracht van mij bij Leo Victor en vanuit die positie kom ik eerder en makkelijker tot scoren."

De Surinaams international zegt dat teamgenoten precies weten dat ze op hem moeten wachten bij balbezit. "Omdat ik door veel draai- en kapbewegingen de verdedigers naar mij toetrek, waardoor de openingen ontstaan. Ik ben een type speler als Iniesta van Barcelona, die bij elke aanval nadrukkelijk aanwezig is en het spel maakt. In die vrije rol voel ik me heel gelukkig en comfortabel."

Rijssel vindt dat Surinaamse voetballers te weinig kansen krijgen om ervaring op te doen. "Er moeten meer van dit soort momenten komen voor meer spelers, waardoor wij iets opsteken van de ontwikkeling die zich bij profclubs voltrekt."

De aanvaller is blij dat hij dit punt heeft bereikt dankzij de ondersteuning van Leo Victor en zijn fans. "Jonge spelers moeten de droom hebben eens beroepsvoetballer te worden. Om dit te bereiken is een grote inzet nodig. Ik droom over een carriĆØre in Engeland."

COMMENTS

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Rijssel zinspeelt op profcontract in Belgiƫ
Rijssel zinspeelt op profcontract in Belgiƫ
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidbUMMny1LWm41y3jB8QvGihnIyueHlEjFoOF5XsLzm0ItJYcK0g-8uJqq6vI5xdq9BzKln3N41zqT32gdlNFEsPnjFrz05EBSGt26kjl0YEiE5r-xdL3UAkEg_5a4CQI_J-ApoxcdcIU/s1600/Stefano+Rijssel%252C+Suriname%252C+2011.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidbUMMny1LWm41y3jB8QvGihnIyueHlEjFoOF5XsLzm0ItJYcK0g-8uJqq6vI5xdq9BzKln3N41zqT32gdlNFEsPnjFrz05EBSGt26kjl0YEiE5r-xdL3UAkEg_5a4CQI_J-ApoxcdcIU/s72-c/Stefano+Rijssel%252C+Suriname%252C+2011.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/04/rijssel-zinspeelt-op-profcontract-in.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/04/rijssel-zinspeelt-op-profcontract-in.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content