Kishna: 'Ik wil graag wat doen voor Suriname'

Op woensdag 13 mei speelt Jong Ajax een benefietwedstrijd tegen de Suriprofs. Ajacieden en ex-Ajacieden met Surinaamse roots hullen zich ti...


Op woensdag 13 mei speelt Jong Ajax een benefietwedstrijd tegen de Suriprofs. Ajacieden en ex-Ajacieden met Surinaamse roots hullen zich tijdens dit duel speciaal in het Suriprofs-shirt. Een bijzonder moment voor Ricardo Kishna en Jaïro Riedewald (foto: links en rechts), die het samen met Ajax-coryfeeën waaronder Edgar Davids en Clarence Seedorf opnemen tegen de Jong Ajacieden.

Wat is jullie band met Suriname?
Jairo: "Mijn vader is een geboren en getogen Surinamer. Ik ben niet typisch Surinaams opgevoed, maar voel zeker een warme band met het land."
Ricardo: "Mijn Surinaamse roots komen ook van vaderskant. Ik ben er niet vaak, maar aankomende zomer hoop ik een balletje te kunnen trappen in Paramaribo."

Voor het eerst op het veld als Suriprof: hoe zal dat voelen?
Jairo: "Goed! Vroeger ging ik elk jaar met mijn vader naar de Suriprofs. Als kleine jongen van een jaar of zes riep ik altijd dat ik voor de Suriprofs wilde spelen. Toen ik de uitnodiging kreeg hoefde ik ook niet lang na te denken."
Ricardo: "Ik heb er veel zin in. Daarnaast wil je ook graag wat doen voor het land. Dat zit trouwens in de familie. Mijn opa is er zes maanden per jaar en zet zich in om de Surinaamse jeugd aan het voetballen te krijgen. Ook legde hij er speciaal voor de kinderen voetbalveldjes aan. Voor de Suriprofs-wedstrijd komt hij speciaal overvliegen. Dat maakt het voor mij extra bijzonder."

En dan staan jullie 'opeens' op het veld met grote, Surinaams-Nederlandse namen.
Jairo: "Ik kan niet wachten om met Clarence Seedorf op het veld te staan. Voor mij is hij een groot voorbeeld. Een man die heel veel heeft bereikt als voetballer, maar ook als trainer."
Ricardo: "Ja, met Seedorf op het veld staan lijkt me een hoogtepunt. Het is mooi dat hij zich naast zijn voetbalcarrière inzet voor zijn land. Mocht ik ooit zo groot worden als Seedorf, dan zou ik in de toekomst ook graag iets willen doen in Suriname."
Jairo: "Meespelen met de Suriprofs is voor ons een goed begin. Hiermee steunen we een aantal belangrijke stichtingen in Paramaribo. Zelf zou ik graag ooit een voetbalschool beginnen in Suriname. Of een sportfoundation voor kinderen."

Wat voor een wedstrijd wordt het op de Toekomst?
Ricardo: "We gaan voor winst. We kunnen een aardig team op de been brengen."
Jairo: "We gaan er echt van genieten met zijn allen. We willen er ook voor het publiek een feestje van maken."
Ricardo: "Het wordt in ieder geval een mooie Surinaamse avond."

Ajax.nl

COMMENTS

BLOGGER: 8
  1. leuk,zo'n benefietwedstrijd en als ze winnen is het mooi,maar ik zie meer uit naar het oefenduel tussen Curacao en Suriname.Echter vind ik het wel wat vreemd waarom er niet op z'n minst een paar lokale jongens van Surinaamse boden mee kunnen spelen tegen het team van kluivert.De bedoeling lag toch om samen op te trekken en de lokale boys op te trekken naar een hoger niveau?Alles is mooi meegenomen,zo lang die kwestie van de dubbele nationaliteit nog niet geregeld is,moeten wel die lokale boys het zware werk opknappen!Dus het zou goed voor ze zijn om stage te kunnen lopen in Nederland,al zijn het er maar een paar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens de berichten is het een officieuze wedstrijd tussen Suriname en Curacao,maar op de site van de FIFA wordt gewoon melding gemaakt van een vriendschappelijke officiele wedstrijd tussen Curacao en Suriname terwijl voor zo ver ik heb begrepen alleen Suriprofs aan de vriendschappelijke oefenwedstrijd in Almere zullen deelnemen.En die jongens hebben nog geen Surinaams paspoort,dus hoe zit dit ding dan eigenlijk?Snap dit ding niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is dan een fout want die jongens zijn niet speelgerechtigd voor Suriname. Kan iemand mij trouwens vertellen wat de stand van zaken is betreffende de dubbele nationaliteit kwestie?

      Hoe kan het dat een grote voetbalfan als Bouterse hier opvallend stil over is? Onlangs is de PSA wet ingevoerd waarom heeft deze nieuwe wet geen enkele invloed op deze kwestie?

      Hoe zit het ermee als een voetballer zegt weet je wat; ik verander mijn Nederlandse nationaliteit wel naar de Surinaamse nationaliteit? Voor een speler die heel goed is en meer dan 5 ton per jaar verdient zou dat op voetbalgebied niet veel uitmaken.

      Kan je als PSA'er die buiten Suriname woont en werkt de Surinaamse nationaliteit aannemen als je dat wil of moet je ondanks je Surinaamse roots in Suriname wonen en werken omdat voor elkaar te krijgen, ook al ben je er geboren?

      Verwijderen
  3. Zonder de Jahspora de backbone, het hart, is welvaart Verweg.
    NARAH.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Chery van groningen zijn wij kwijt, die gaat binnenkort voor oranje uitkomen.
    Suriname bedankt.!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Suriname heeft het RECHT n keer te participeren in de Copa America.
    NARAH.

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Kishna: 'Ik wil graag wat doen voor Suriname'
Kishna: 'Ik wil graag wat doen voor Suriname'
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjY61mBTCq_mlJt8e6r_E5IUq1io_ks9UGaG3TEemqrCFYzcgwF8gj3HTs19yqkFVnBdblZAgH3PUygnrHb9SAanrMdRdfrPuRPKK1Fr2TucIMWjkRZIzurjwk1g-53Gm_eTwA4NB6qn2Y/s1600/Ricardo+Kishna,+Ja%C3%AFro+Riedewald,+Ajax,+2015.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjY61mBTCq_mlJt8e6r_E5IUq1io_ks9UGaG3TEemqrCFYzcgwF8gj3HTs19yqkFVnBdblZAgH3PUygnrHb9SAanrMdRdfrPuRPKK1Fr2TucIMWjkRZIzurjwk1g-53Gm_eTwA4NB6qn2Y/s72-c/Ricardo+Kishna,+Ja%C3%AFro+Riedewald,+Ajax,+2015.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2015/05/kishna-ik-wil-graag-wat-doen-voor.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2015/05/kishna-ik-wil-graag-wat-doen-voor.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content