Veldwijk toonde interesse bondscoachschap

Eind maart toen de functie van bondscoach nog open stond, werd bekend dat een Surinaams-Nederlandse trainer interesse had om de nationale s...


Eind maart toen de functie van bondscoach nog open stond, werd bekend dat een Surinaams-Nederlandse trainer interesse had om de nationale selectie te leiden. Het was toen onbekend om wie het ging, maar uiteindelijk bleek het om Oud-prof Fabian Veldwijk (foto) te gaan. Zijn interesse voor het bondscoachschap werd echter niet serieus in behandeling genomen door de Surinaamse Voetbalbond (SVB).

Veldwijk, geboren en getogen in Suriname, heeft een speciale band met zijn geboorteland. "Mijn band met Suriname is eigenlijk alles, ik ben er geboren, heb daar 5 jaar gewoond, een heel groot deel van mijn familie woont daar nog, ik ga zeker drie keer per jaar terug, ik ben aan het bouwen in Suriname en ik voel me helemaal op mijn gemak in het land", vertelt hij tegenover NatioSuriname.com.

Veldwijk, tevens goede vriend van Winston Bogarde, werd gevraagd of hij het leuk zou vinden om iets voor zijn land te willen betekenen op trainersgebied voor Natio. "Daar zei ik geen nee tegen. Mijn oom Gordon van Sichem is Directeur van de SVB en zo is het gelopen, hij heeft mijn CV bij de juiste mensen onder de aandacht gebracht. Althans dat dachten wij."

Tot zijn grote verbazing kreeg hij van Kenneth Jaliens, technisch directeur bij de SVB, te horen dat zijn sollicitatie niet in behandeling was genomen. "Er zijn een aantal mensen binnen de SVB die denken dat ze het wiel zelf hebben uitgevonden en die denken het beter te weten, zoals Jaliens," vertelt Veldwijk. "Hij heeft niks gepresteerd in mijn ogen, maar denkt het allemaal beter te weten dus ja, eigen trots gaat denk ik boven alles. Hij vertelde mij dat mijn CV ineens nergens te vinden was en hij die nooit onder ogen had gekregen."

Veldwijk had totaal geen eisen gesteld en nog duidelijk gezegd dat hij het trainen voor bijna niets wilde doen. "Kijk, wij Nederlandse trainers zijn ontzettend gedisciplineerd maar ik vind dat je de juiste balans moet vinden en je ook moet kunnen inleven in de omstandigheden waaronder je werkt en woont", vertelt Veldwijk verder. "Sommige trainers kunnen dat wel of niet. Wat ik al zei de SVB kan niet zo verder gaan als hoe het altijd al door sukkelt met het voetbalniveau van Natio. Er moeten drastische veranderingen plaatsvinden anders red je het gewoonweg niet. Dus als de SVB het geld wat hun toekomt niet op de juiste wijze spendeert dan alléén aan het voetbal, dan kan je nog met de beste trainer werken maar je zal nooit wat bereiken."

De trainer denkt dat hij als bondscoach met zijn ervaring iets had kunnen toevoegen aan Natio. "In ieder geval zou ik mijn ervaring als profvoetballer kunnen overbrengen. Daarnaast heb ik trainers gehad waaronder Co Adriaanse (Ajax jeugd), Dave Jones (Wolverhamptons), Henk ten Cate (Panathinaikos) en Sam Allardyce (Blackburn Rovers), waarvan ik ontzettend veel geleerd heb om mijn eigen stijl als trainer te ontwikkelen. Ik heb diverse clubs getraind en heb overal successen behaald."

Qua voetbal in het algemeen in het Surinaamse voetbal mist hij o.a. een verzorgde opbouw, het spelen vanuit een duidelijke herkenbare formatie, het spelen vanuit balbezit en samenwerking tussen de linies. "Maar met een goede trainer zet je nog geen zode aan de dijk. Er komt veel meer bij kijken wil je van waarde kunnen zijn voor een nationale selectie. Het hang echt van heel veel factoren af die mede bepalend zijn voor het succes. Spelers moeten het een eer vinden om voor hun vaderland te mogen voetballen, maar niet ten koste van alles. Zo moeten er nog heel wat zaken geregeld worden die de voetballers het mogelijk maken om aan de kosten zijde ook voorzien worden van vergoedingen. SVB zal eerst een aantal voorwaarden moeten creëren op alle fronten zodat spelers ook echt willen uitkomen voor Natio. Er zijn gewoon ontzettend veel aandachtsgebieden die aangepakt moeten worden om ervoor te zorgen dat alles rondom het Natio-team er heel goed uitziet", aldus Veldwijk.

Volgens Veldwijk kan hij zeker iets betekenen voor het Surinaamse voetbal. "Maar de SVB zal 360 graden mee moeten in alles wat ze doen. Als je echt hoger op wil dan moet je echt van onderaan beginnen. De SVB moet zorgen dat de eisen voor het behalen van trainersdiploma’s aan hogere eisen voldoet, zodat er kwalitatieve en betere trainers worden opgeleid, zodat deze weer de knowhow overbrengen aan de jeugd die weer de toekomst zijn. Als je uit die amateurstatus wilt komen, dan zal de SVB eens heel kritisch naar zichzelf moeten kijken en meer moeten doen om het voetbal in Suriname een semi- of profstatus geven."

Veldwijk geeft aan zelf aangeboden te hebben om hier een steentje aan bij te dragen. "Ik wilde meehelpen om de examens voor het behalen van de trainers diploma's naar een hoger niveau te tillen, ook heb ik voorgesteld om de trainers van de overige selecties naar een hoger niveau te brengen door ze trainingen te geven en in bepaalde situatie te brengen om te kijken hoe ze handelen en waarom ze op een bepaalde manier handelen. Dus met andere woorden veel kritischer te kijken naar hun trainingen die ze overbrengen. En structuur door de gehele nationale selecties als het gaan om de trainingen."

De geleerde en ervaren trainer heeft momenteel niets te klagen over de interesse van clubs die naar zijn kwaliteiten hengelen. "Ik heb een aantal aanbiedingen (China en Amerika) om trainer te worden afgeslagen, vanwege mijn kinderen."

Carrière
Veldwijk heeft als voetballer een mooie carrière gehad. "Ik heb mijn jeugd opleiding genoten bij FC Den Haag, waar Mark Wotte trainer was en op mijn 16e vertrok ik naar AFC Ajax. Daar kwam ik in een team te spelen met o.a. Michael Reiziger, Edgar Davids, Clyde Wijnhard, Mark Moen en Olaf Lindenbergh. Co Adriaanse was toe mijn trainer. Na 2 jaar Ajax vertrok ik weer naar FC Den Haag, Roda JC, NEC, vervolgens St. Mirren (Schotland) en daarna Wolverhampton Wanderers FC (Engeland). Na mijn voetbalcarrière heb ik nog bij een aantal top amateurclubs gespeeld."

Hij heeft zich na zijn voetbalcarrière aangemeld voor de trainerscursus voor ex-profs. Hij is nu in het bezit van de UEFA C, B, A, en Coach Betaald Voetbal-diploma. Voor zijn trainerscursus heeft hij als trainer ervaring opgedaan bij o.a. Blackburn Rovers en Panathinaikos.

Als trainer heeft hij ook een aantal Betaalde Voetbal Organisaties getraind. Hij trainde onder andere de club Xäzär Länkäran FK. Met deze club uit Azerbeidzjan werd hij landskampioen, semi-kampioen en won twee keer de beker. Daarnaast plaatste hij zich voor de 2e voorronde van de Champions League en de 3e ronde van de UEFA Cup. Veldwijk richtte zich daar ook op de jeugd van de Azerbeidzjaanse club. Hij werd verantwoordelijk voor de gehele aan- en verkoop van jeugdspelers, de structuur en opleiding van de club. Verder had hij de verantwoording over de reserves en de onder-17, -15, -13 en -10 teams.

Clubs waar hij in Nederland actief was, zijn: TOGR (3e plaats), FC Volendam (U-18 kampioen), Sparta Rotterdam (U-15 kampioen, U-16 4e plaats en de E-top 3e plaats) en Spartaan'20 (U-19 kampioen).

COMMENTS

BLOGGER: 21
  1. wow....dat is heel wat....gewoon weer opsturen man...je oom is toch de directeur van SVB....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als Suriname zo door blijft gaan met die achterlijke besluiten, zullen ze op sportief vlak NOOIT van toegevoegde waarde zijn. Er loopt genoeg surinaams talent in de zin van spelers en trainers.
    Bouta, na yu ab' a machtie fu sit un kondre bun! na yu we wachtie..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan worden deze gasten weer gekozen om het bestuur te leiden bij de komende verkiezingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook Simon Kalika had interesse, wilde het ook voor weinig doen.

    Voor de mensen die hem niet kennen:
    Assistent bondscoach Nigeria.
    Zilver met Nigeria op WK U-20 (in de finale verloren tegen het Argentinie van Messi.
    Zilver op de Oympische spelen van Bejing (wederom verloren van Argentinie met Messie).

    Geweldige motivator en zeer groot tacticus. Als Mourinho hem belt voor advies mbt een Nigeriaanse speler, en daarna Danny Blind hem belt voor een ander, dan zal het geen koekebakker zijn.

    Dit alles was bekend bij de SVB. Hij heeft nooit een telefoontje gehad....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SVB???????????? Waarvoor staat SVB??? Eigen belang of landsbelang???? Veldwijk en Kalika negeren als bond is de domste ding dat een voetbalbond kan doen. Er moet duidelijk een nieuw wind waaien binnen SVB. Met deze huidige SVB gasten gaat onze voetbal niet 1 minimeter vooruit. Maar ja als de lidbonden en de voetbal verenigingen van Suriname deze svb gasten willen hebben bij elke verkiezing, zullen we lang moeten wachten op een positieve verandering binnen onze voetbal gebeuren. Jammer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is toch verschrikkelijk met deze leiders van de SVB!Ik gaf ze nog het voordeel van de twijfel,maar bij het lezen van dit verhaal van deze trainer,is het mij nu wel voor de volle 100% duidelijk hoe achterlijk sommigen binnen het bestuur van de SVB denken!

    Niet dat ik dat niet vermoedde,maar het is dus die aloude trots en hoogmoed wat dus gewoon maakt dat het Surinaams voetbal NIET EN OP DEZE MANIER NOOIT VOORUIT ZAL KOMEN!!

    En ik heb het zelf al zo vaak gezegd,die hele Kenneth Jaliens is een nietsnut!Hij heeft 0,0 bereikt,hij heeft geen verstand van coachen.

    Ricardo Winter doet het tot nu toe veel beter dan hem,maar toch is Winter geen zwaar kaliber coach en dat is nu juist wat we nodig hebben!Maar fundamenteel is dat die gehele bestuur van de SVB het veld moet ruimen voor nieuwe bestuursleden!

    Ik hoop dat Clarence Seedorf alsnog een poging doet om de gehele SVB over te nemen als er weer bestuursverkiezingen komen!Giskus en ook die Jaliens moeten weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had maanden terug over dit geval een reactie hier geplaast.

    Ik vond het al vreemd dat zijn cv verdwenen was. Het stoorde me toen ook al dat er nauwlijks iets werd gezegd toen erover. In abc sport zag ik Desney in gesprek met die trainer en hij wilde graag zijn bijdrage leveren en geld was geen probleem voor hem. Voorronde cl heeft hij meegemaakt enz enz. nog voor de keus was gevallen voor een trainer van natio was het al bekend dat er een trainer uit ned. van su komaf interesse had.

    Ja, en svb was een paar jaar op zoek naar een nederlandse trainer. we zijn niet vergeten dat een nederlandse trainer afzegde en ook dat zwamborn na 2 maanden het voor gezien had.

    Ik ben zelf ook trainer en heb een hekel aan dit soort gebeurtenissen.

    Veldwijk zou misschien natio wat beter laten presteren maar hoe dan ook zouden we toch ergens stranden.

    De grootste gemiste kans is dat veldwijk ingezet had kunnen worden om het niveau van de trainers op te voeren.

    we mogen Guus, gaurdiola en de beste trainers aanstellen maar we gaan het toch niet halen.

    Men vergeet gewoon dat een natio trainer moet werken met spelers die door de clubs opgeleid moeten worden en die opleiding is van een byzonder laag niveau.

    Dus is een dubbel gemiste kans.

    Ik blijf het zeggen dat meeste clubs op de eerste plaats de oorzaak zijn van het slecht presteren van natio.

    Ik heb grote waardering voor Tansvaal, Robinhood, leo victor en kleine puwanani die haast in elke u klasse een team hebben.

    Ploegen als Inter Moengo tappoe leveren geen bijdrage aan het surinaams voetbal. Kampioen worden door met geld te smijten en telkens weer spelers kopen die door andere clubs opgeleid worden is geen kunst. Nu is ook de spits van Robinhood gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is allemaal gelogen. Deze man heeft niks gepresteerd. Is bij iedere club waar hij de leiding had ontslagen en weggestuurd. Over waar hij zelf heeft gevoetbald is ook een leugen. Ken jij hem??? nou ik niet. Hij is idd een vriend van winston bogarde en dean gorre en thats it. Verder inplaats van helpen is hij arrogant en loopt hij zich binnen te werken door andere af te branden.
    En als hij zo een goede trainer is waarom heeft hij al jaren geen club. Wat ik weet is hij gedegradeerd met amateurclub togr. En kan hij maar niet aan de bak komen.

    NOOIT AAN BEGINNEN!!
    Dit is geen echte surinamer.

    ps:
    Degene die dit heeft gepubliceerd moet goede resource doen. bij Xäzär Länkäran FK was hij hoofd jeugdopleidingen is hij na 3 maanden weggestuurd hier is hij nooit hoofdtrainer geweest. Togr gedegradeerd, verder niks op zijn cv.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nog eens nagevraagd en Veldwijk is wel degelijk hoofdtrainer geweest bij Xäzär Länkäran FK. Hij kwam als hoofdopleiding voor de jeugd en stond als eerste op de lijst om de toenmalige hoofdtrainer te vervangen. Na 6 maanden bleven de resultaten uit en werd die andere trainer ontslagen. Dus Veldwijk werd op dat moment aangesteld als hoofdtrainer.

      Verwijderen
    2. Weet niet hoe jij aan die informatie komt.
      Maar dit is niet waar kijk het nog maar goed na. hij heeft niet langer dan 3 maanden daar gezeten.

      Verwijderen
    3. Ik vind het een beetje vreemd om deze discussie te voeren. Het zou er eigenlijk over moeten gaan dat de SVB steeds maar weer trainers uit het buitenland de deur wijst. Een trainer uit Amerika en nog iemand van Sparta waren niet welkom.

      Over die 3 maanden. Als je kijkt naar de website van die club kan je zien dat het langer dan 3 maanden is geweest aan de publicatiedata van nieuwsberichten.
      - Aanstelling in 2009: http://lankaranfc.com/en/2009-09-01_105/actual-news/xezer-lenkeran---da-yeni-mutexessis.html
      - Vertrek in 2011: http://lankaranfc.com/en/news/2011-06-25_2787.html

      Verwijderen
  9. ik heb met Fabian veldwijk nog in de jeugd gespeel bij ajax onder Co Adriaanse. ik weet dat hij overkwam van FC Denhaag. ik heb hem in der loop der jaren nog gevolgd. zo weet ik dat hij met Co naar denhaag vertrok, speelde niet veel maar heeft daar wel gespeeld.

    onder Cees lok bij NEC liepen wij samen stage en zo ook bij Martin Jol bij Roda. Via een stage kwam hij idd in Schotland terecht. Deze gast was ontz snel en kon wel degelijk goed voetballen. Staat bekend als de Trail player omdat hij zich altijd via een stage moest bewijzen.

    Als trainer heeft hij wel degelijk gespresteerd; zo weet ik dat hij bij Sparta Rotterdam samen met Romeo Wouden de E-top heeft getraind, samen met Claudio Braga de C1 en met Arjan van der Laan de B1. Bij spartaan 20(kampioen) samengewerkt met Archioen Rosindo en bij FC Volendam(kampioen) met Bogarde die voor de winterstop nog werd ontslagen.

    Bij TOGR is hij niet gedegradeed maar dat waren Rene Blauwkamp en Brain Cairo. Hij was de enige trainer die TOGR aan het voetballen kreeg met mooi voetbal.

    Voor zijn UEFA-A en UEFA-Pro heeft de man wel degelijk bij mooie clubs stage gelopen in het kader van zijn trainers diploma's. we zijn nog bij hem langs geweest in Azerbaijan en als je zag hoe de mensen en speler met hem omgingen is gewn respect. Maar als je resultaten boekt is iedereen je grote vriend ;o).

    Vind het een beetje jammer als er mensen zijn die smoel verlegen zijn en andere mensen proberen zwart te maken zoals die gast hier boven beweert, zielige vent.. Fabian is een relaxe kerel man, zoekt nooit problemen. zo weet ik dat hij zich nu bezighoudt met vinden van nieuwe clubs voor speler als Royston Drenthe en Ismael Issati. Ik ben ook CBV trainer en je moet gewn geluk hebben in deze wereld.

    Het is niet wat je kan als trainer of hoe goed je bent, maar wie je kent om een job als trainer te krijgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hij heeft idd bij mooie clubs stage gelopen. Dit is allemaal dankzij dean gorre. Royston ken ik heel goed en met royston heb ik samen gespeeld in de jeugd van feyenoord. Ook dit is niet waar dat hij royston helpt aan een nieuwe club.

    Btw ik probeer niemand zwart te maken, maar heb een hekel als er leugens verteld worden en mensen groot spelen. Hij zegt dat hij Jaliens een slchte trainer is en niks heeft gepresteerd. Maar hij heeft alleen gepresteerd bij de e-top van sparta dat zijn jongetjes van 6 jaar. Verder is hij altijd assistent geweest en waar hij aan de macht was liep het niet lekker. Gewoon ervaring opdoen en dan komt het misschien goed.
    En papieren zijn niet alles!!! Je hebt het of je hebt het niet als trainer.

    Spartaan'20 a1 is ook een jeugdteam van een goede amateurclub in rotterdam. niks meer niks minder.

    En vertel mij hoeveel wedstrijden hij in het betaald voetbal heeft gespeeld?
    en ik heb het niet over wedstrijden in jeugdteams.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil wel graag hierop reageren op de reactie hier boven.RAJ-G heeft het toch bevestigd jij ben gewoon jaloers op Veldwijk om dat je niet zo veel coaches dieploma heb gehaald als jij daadwerkelijk een oplossing zoek voor het bevorderen van het Surinaams voetbal dan moet zulke discusies niet hier voeren eerst het dubbel nationaliteit en dan kijken we verder maar wat jij zeg over Veldwijk vindt ik niet eerlijk jij ben een van die Surinamer die hun helden niet erkend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helden hahahahah

      ik ga hier niet in discussie.
      hij heeft niks gepresteerd

      Verwijderen
  12. Wat een zielige gast joh.. Dean Gorre heeft niks voor hem gedaan eikel. Het was Winston die een deur in Ierland opende, zodat Fabian en volgens mij Regilio Simons de CBV trainers cursus konden volgen.. Als je via de KNVB wordt toegelaten voor de ex prof trainers cursus dan voldoe je aan de minimale contract uren in speel minuten die je moet hebben als speler om TC3 en TC2 in een jaar te voldoen en die cursus heeft hij, dus genoeg uren.

    Je moet je ogen open doen en goed lezen er staat duidelijk dat hij met teams kampioen is geworden. Ik heb Frank Peerenboom ex Hoofdopleiding FC Volendam gesproken en hij bevestigd dat fabian kampioen is geworden met de A2 naar de 1e divisie landelijk en das geen amateur club wijsneus. Spartaan 20 A1 was idd een top amateur club maar wel kampioen geworden naar dev1e landelijk.. Dus kerel lul niet zo dom man.. Dit zijn geen jongetjes van 6 maar gewoon volwassen kerels

    lekker belangrijk hoeveel wedstrijden hij in Nederland heeft gespeeld hij staat iig bij de KNVB te boek als ex prof bevestigd door zijn jeugd maatje Mohammed Allach TD bij de KNVB.

    Hij kan tenminste zeggen dat hij zijn CBV trainersdiploma heeft en dat kan jij never nooit zeggen. Ook zijn ervaring als trainer kan je niet aan tippen dus lul niet man en ga je eigen leven leidden. Als je met Royston in de jeugd hebt gevoetbald dan ben je zeker een mislukte voetballer die niks beters te doen heeft met zijn leven..

    Btw zij hebben een exclusieve maandaat om als zaakwaarnemer op te treden namens Royston binnen Europa, dat weet ik omdat ik zijn vader en zijn tante hellen heel goed ken. Ik weet dat ze ook meerdere malen bijelkaar zijn gekomen. Ze zijn meerdere keren naar turkey en naar Engeland zijn gevlogen voor Royston. Dus boy noh lul zomaar jereh....

    Fabian is geen opschepper gewoon een relaxte gast. Ik ken oude trainers in su zoals Bundel en Kolf die hebben pas wat gepresteerd voor Natio en als je praat over de prestaties van dhr Jaliens, nou die heeft idd geen moer gepresteerd dus Fabian heeft helemaal gelijk.

    Gewoon niet zo smoel verlegen zijn en gewn je bezig houden met je eigen leven dan komt het vast goed met jou..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou je kent zo veel mensen. Maar ik zal je zeggen a1 a2 team heeft hij getraind. Maar hij heeft geen ervaring om een land te leiden maar kennelijk heb je veel verstand van mensen kennen maar geen verstand van voetbal. Zulke mensen als jouw maken het voetbal kapot. Neem een echte trainer!
      en verder veel plezier met het likken van veldwijk ze bil

      Verwijderen
    2. Hou het A.U.B. een beetje netjes.

      Ik snap niet waarom je denkt dat een gediplomeerde trainer zijn kennis en kunde niet over zou kunnen brengen op de Surinaamse selectie. Welke ervaring heeft Ricardo Winter wel 'om een land te leiden', die Veldwijk niet zou hebben?

      Verwijderen
  13. Ik als CBV licentie trainer wil toch even reageren op die anonieme gast die het heeft over dat PAPIERTJE en een collega trainer van mijn nl fabian veldwijk. We hebben samen de prof cursus gedaan bij de KNVB TCII en het werkt als volgt;

    1) alvorens je je inschrijf controleert de KNVB je voetbalverleden omdat je minimaal een bepaald 2jr aan wedstrijd uren moet hebben gemaakt als speler. Dat kunnen je wedstrijd uren zowel binnen als buiten Nederland zijn.

    2) CBV trainer wordt je absoluut niet zomaar. Naar mijn weten zijn alle CBV trainers ex profs.

    3) Je komt niet eens voorbij de toelatingscommissie voor CBV als je geen ex prof bent geweest. Want zij toetsen je theoretische cijfers, je praktijk cijfers die behaald zijn bij je UEFA-A diploma en ze beoordelen je carrière als ex prof. Fabian had hele goede cijfers voor een bescheiden voetballer.

    Laten we ons nou eens concentreren op de punten die hij zegt over de SVB, want hij heeft echt wel een punt. Het is te belachelijk voor woorden dat onze Nationale elftal op de 135e plaats staat van de wereld FIFA ranglijst. Met zijn ervaring kan hij zeker van waarde zijn voor Natio. Ik heb als trainer op landelijke nivo met een ongeslagen status tegen hem mijn eerste nederlagen geleden, toen hij nog trainer was bij FC Volendam (Winston was toen al ontslagen)

    Fabian is een tactisch intelligente trainer. Echt een gemiste kans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als gediplomeerd systeemontwerper denk ik zou deze man met deze diploma's en dit gretigheid!, denk ik, meer dan nuttig kunnen zijn, binnen het Staatse RSA! te gek man!!

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Veldwijk toonde interesse bondscoachschap
Veldwijk toonde interesse bondscoachschap
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjam2y_TXFAdfN6EwDNTc4qgsk743fiQZteiNaiDip9gIupgB1V5XB124BjkQqo7u8fdVgcf5N9ssBIRoNobwT1klGIzWpKYhx7bBKwDHKcGLw2LG0nQn-xLgFxGuw80RgWQWr7stVGtoo/s1600/Fabian+Veldwijk%252C+2012.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjam2y_TXFAdfN6EwDNTc4qgsk743fiQZteiNaiDip9gIupgB1V5XB124BjkQqo7u8fdVgcf5N9ssBIRoNobwT1klGIzWpKYhx7bBKwDHKcGLw2LG0nQn-xLgFxGuw80RgWQWr7stVGtoo/s72-c/Fabian+Veldwijk%252C+2012.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2012/08/veldwijk-toonde-interesse.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2012/08/veldwijk-toonde-interesse.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content