Revaliderende Elshot: 'Ik huil bijna elke avond'

27 september 2019 is een zwarte dag in de voetbalcarrière van de jonge voetballer Brian Elshot. De zeer getalenteerde middenvelder scheurde ...

27 september 2019 is een zwarte dag in de voetbalcarrière van de jonge voetballer Brian Elshot. De zeer getalenteerde middenvelder scheurde op de training van de nationale selectie van Suriname de voorste kruisband van zijn knie en is nog steeds herstellende.

De twintigjarige voetballer, die een vaste waarde was binnen de selectie van bondscoach Dean Gorré, heeft sindsdien dubbel pijn. "Deze blessure is zo pijnlijk dat ik niet meer kan voetballen", zegt Elshot emotioneel tegen de Ware Tijd. "Ik hou alleen van voetbal, dat is mijn leven. Ik huil bijna elke avond, omdat ik het heel erg mis."

Om het gemis wat te compenseren, rent de middenvelder vaak of speelt hij met een bal. Maar het is niet hetzelfde als het spelen van een wedstrijd. Hij is wel blij dat hij intussen weer kan rennen en een balletje kan trappen. Aan een training of een wedstrijd deelnemen, zit er nog lang niet in. Ook keert de pijn terug wanneer het koud is.

Elshot had het zwaar bij het bezoeken van competitiewedstrijden of interlands. "Vooral als de nationale selectie speelt. Als ze winnen ben ik blij, maar wanneer ik de rest zo zie lachen, voel ik mij niet goed, omdat ik er geen deel van uitmaakte. Ik heb niet bijgedragen aan het succes", klinkt hij verdrietig.

De jonge international zegt dat hij de afgelopen dagen veel steun heeft gehad van de bondscoach. "Hij bemoedigt me altijd en zegt me steeds dat het goed komt. Hij helpt me met alles wat ik nodig heb." Verder heeft Elshot veel aan Vitorino Pinas, die hem steeds weer moed inspreekt.

De getalenteerde middenvelder drukte al op jonge leeftijd zijn stempel binnen de verschillende jeugdselecties van Leo Victor. Dat ontging de toenmalige U17-bondscoach Rogillo Kolf niet, maar hij kon de middenvelder, die een Guyanese moeder en Surinaamse vader heeft, niet oproepen omdat die de Guyanese nationaliteit bezat.

Samen met voormalig technisch directeur Ronald Kolf verzocht hij de ouders om de voetballer de Surinaamse nationaliteit te laten aannemen. Na verschillende gesprekken met de ouders, stemden die eindelijk toe en vanaf toen zat Elshot in elke nationale selectie.

Bron: www.dwtonline.com

COMMENTS

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Revaliderende Elshot: 'Ik huil bijna elke avond'
Revaliderende Elshot: 'Ik huil bijna elke avond'
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjn9IlajOCHjy5OedDV5qYeAeW8kVh3BHkPvZtje5bB3yK_K1iy0OGeeznj3IGVyF_6_2RxQmfisBOutmiQ2prGyXub03fyZp8t-YyvUzScpeYOW40VhFOx2NtUoXJOmW9iozjHoxc2XBg/s320/Suriname%252C+Jamaica%252C+Brian+Elshot%252C+2020.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjn9IlajOCHjy5OedDV5qYeAeW8kVh3BHkPvZtje5bB3yK_K1iy0OGeeznj3IGVyF_6_2RxQmfisBOutmiQ2prGyXub03fyZp8t-YyvUzScpeYOW40VhFOx2NtUoXJOmW9iozjHoxc2XBg/s72-c/Suriname%252C+Jamaica%252C+Brian+Elshot%252C+2020.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2020/05/revaliderende-elshot-ik-huil-bijna-elke.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2020/05/revaliderende-elshot-ik-huil-bijna-elke.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content