'Suriname is erbij op het WK 2018 in Rusland'

Op initiatief van assembleelid Hesdy Pigot (NPS) is een ontwerpwet ingediend om de 'Wet op Nationaliteit en het Ingezetenschap' te ...


Op initiatief van assembleelid Hesdy Pigot (NPS) is een ontwerpwet ingediend om de 'Wet op Nationaliteit en het Ingezetenschap' te wijzigen. Dit maakt de dubbele nationaliteit mogelijk waar de Surinaamse Voetbalbond (SVB) voor pleit. Het initiatiefvoorstel is donderdag mede ingediend door de NPS'ers Patrick Kensenhuis, Arthur Tjin-A-Tsoi, Guno Castelen (SPA), Asiskumar Gajadien (VHP) en Ronny Asabina (BEP).

SVB-voorzitter John Krishnadath (foto: rechts) om een reactie gevraagd, zegt dat het bestuur van de SVB erg ingenomen is met de historische stap die De Nationale Assemblée heeft genomen met de indiening van het SVB-voorstel voor een dubbele nationaliteit. Krishnadath denkt dat in het door de SVB geformuleerde voorstel de angst die velen hadden om hun vreemde nationaliteit te verliezen als ze vrijwillig zouden kiezen voor de Surinaamse nationaliteit, is weggenomen. Die angel hebben de deskundigen die een bijdrage aan de totstandkoming van de twee wetsontwerpen leverden op basis van juridische gronden, ongedaan gemaakt. "Ik moet dus concluderen dat het parlement tot die zelfde conclusie is gekomen en daardoor die stap heeft gemaakt", meent de SVB-topman.

"Ik was enigszins verrast toen de NPS'er Hesdy Pigot me belde om me te zeggen dat hij en nog enige andere fractiegenoten de twee wetsvoorstellen zouden inleveren als initiatiefwet. Ik had ook van hem begrepen dat zij zoveel ernst ermee maken dat ze de voorzitter van het parlement de toezegging zouden doen om quorum te verlenen bij de begrotingsbehandeling, in ruil voor behandeling en aanname van de twee wetsvoorstellen die er toe moeten leiden dat de overheid in staatsbelang en van rechtswege de Surinaamse nationaliteit aan personen met een bepaalde expertise of professie kan verlenen. Topsporters behoren naar onze mening tot die categorie. Nu moet ik ook zeggen dat fractieleider Ricardo Panka me afgelopen zondag meedeelde dat de NDP bezig was met de voorbereiding om het SVB-voorstel als initiatiefwet in te dienen. Hij bevestigde hiermee wat Jenny Warsodikromo en Melvin Bouva me eerder hadden gezegd. Verder had ik begrepen dat Ronnie Brunswijk en Marinus Bee van de ABOP met hetzelfde bezig waren", vertelt Krishnadath.

De SVB-voorzitter zegt dat hij heeft geluisterd naar de 25 november speech van president Desi Bouterse en hem is opgevallen dat hij de Surinamers in diaspora vraagt om hun deskundigheid en expertise voor Suriname in te zetten. "Als ik mijn andere pet opzet, wil ik bijna denken dat er een deal plaatsvond tussen oppositie en coalitie, waarbij de oppositie de 'granie' heeft gekregen om de wet als eerste in te dienen. Maar ook al zou dat niet het geval zijn, feit is dat zowel oppositie als coalitie bezig waren de wetsvoorstellen van de SVB als initiatiefwet in te dienen", zegt Krishnadath. Hij verwacht dat wanneer de wetsvoorstellen eind januari of februari op de agenda geplaatst worden, het hele parlement de wetsvoorstellen zal aannemen. "Ik wil bijna zeggen sport verbroederd". De SVB-voorzitter zegt dank aan de initiatiefnemers die de moed en durf hebben gehad om de wetsvoorstellen als initiatiefvoorstel in te dienen. Het is hierdoor een wetsvoorstel geworden.

"Als die wet op de dubbele nationaliteit er is, dan spelen wij in 2018 op de Wereld Kampioenschappen in Rusland, een van die vier WK-plaatsen die de CONCACAF telt is van ons. De exposure die Suriname zal krijgen zal reeds onbetaalbaar zijn, wil ik tegen degenen zeggen die nu een klaagzang zullen luiden over hoe gaan we dat betalen. Laat dat de zorg zijn van de SVB. Om met de woorden van een FIFA-topper en diaspora Surinamer in Zurich te eindigen. "John...hou me alsjeblieft op de hoogte. Dit gaat wereldnieuws worden."

COMMENTS

BLOGGER: 20
  1. Wat ik me afvraag van al die politici,was dit allemaal nou zo moeilijk?Nu is er een historische stap gezet,hadden ze dat eerder gedaan,dan hadden we allang WK's kunnen halen.Maar goed,dit is wereld nieuws,de tijd van natten en maar aanpappen is afgelopen.Let's Go Suriname!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een stuk uit het artikel van de Suriprofs van de hand van Stanley Menzo gekopieerd om aan te tonen dat er nog wat huiswerk gedaan moet worden.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Actueel
    Aan ons wordt de laatste tijd nogal eens de vraag gesteld: hoe kijkt de Stichting Suriprofs aan tegen de actuele discussie over ‘de dubbele nationaliteit’. Ons antwoord hierop is ondubbelzinnig: wij zijn bijzonder verheugd dat er nu een concreet document is gestuurd naar De Nationale Assemblee. Aan de totstandkoming van de inhoud ervan is er vanuit de Stichting Suriprofs zelfs een substantiële bijdrage geleverd. Dus daarover mogen er geen misverstanden bestaan.
    Tijdens een gesprek in Paramaribo eind oktober jl. met de voorzitter van de SVB heb ik ingebracht dat de Stichting Suriprofs beschikbare expertise kan mobiliseren en inzetten. En dit geldt natuurlijk ook voor de inzet van de spelers waar wij al bijna 15 jaar een platform voor zijn. Ik heb wel aangegeven dat de bestaande samenwerkingsstructuur van de Suriprofs met de KNVB een factor van betekenis is.
    Zo heb ik onlangs over dit onderwerp uitvoerig gesproken met Henk ten Cate. Hij heeft mij expliciet gevraagd namens hem te benadrukken dat hij graag zijn kennis en kunde beschikbaar wil stellen maar dan alleen vanuit de bestaande samenwerkingsstructuur van de Suriprofs met de KNVB.
    ----------------------------------------------------------------------------
    Als ik dat lees besef ik dat er EXPLICIET gemeld wordt dat men de SVB absoluut NIET vertrouwt. TEN cate wil dus enkel via een betrouwbare partner zich 100.000% inzetten. Als SVB zou ik meteen met de grootste spoed contact met Stanley Menzo contact opnemen en de zaak op zo kort mogelijke termijn regelen. Ik zou tevens meteen ook aangeven dat de organisatie Suriprofs carte blanche krijgt samen met ten Cate om de SVB door te lichten en te professionaliseren waardoor we naar een 2 vliegen in 1 klap kunnen slaan en meteen 100 stappen vooruit kunnen maken. Maar ik vrees grote vreze dat ik nu wel erg aan het dagdromen ben want het ergste dat je met onze bestuurders kunt doen is zelfs DE INDRUK WEKKEN ze de regie uit handen te willen / zullen nemen. Kijk maar naar de kwestie Clarence Seedorf die ons meteen weer heeft teruggeworpen naar het stenen tijdperk. Dit terwijl hij ons in 1 ruk in de 22e eeuw zou neerzetten. Ja jullie lezen het goed; een eeuw voorsprong op andere organisaties. Ik hoop dat de SVB mijn ongelijk per omgaande bewijst. Ik wordt namelijk in deze graag met mijn eigen woorden om de oren geslagen. Heel graag zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mentaliteit.. ik hoop van harte dat het wat wordt met deze lofzang van deze looser voorzitter!! LoL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je reinste KOEHANDEL dus : de voorzitter van het parlement de toezegging zouden doen om quorum te verlenen bij de begrotingsbehandeling, in ruil voor behandeling en aanname van de twee wetsvoorstellen die er toe moeten leiden dat de overheid in staatsbelang en van rechtswege de Surinaamse nationaliteit aan personen met een bepaalde expertise of professie kan verlenen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit bedoelt men met zaaien, je huis op TOKOTOKO bouwen!

      Verwijderen
  5. Velen van jullie lullen uit je nek..dit is geen Guskus.hallo het is SVB voorzitter John krihsnadat die dit mogelijk heeft gemaakt binnen 2 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vind ook dat dat hij uit zijn nek klets met zijn zogenaamde vrind uit zurich.. gwe boi..

      Verwijderen
    2. Belachelijker kan het niet en dat durft men zo te publiceren. Menzo en Ten Cate stellen zich in principe op het standpunt dat, de SVB hun alleen via de KNVB kan benaderen om als COACH van een Surinaams elftal te fungeren. Als de SVB als zelfstandige FIFA lid organisatie dat accepteert kan men even goed stoppen met de actie om een dubbele nationaliteit voor spelers te verkrijgen. Het volgende dat Menzo en Ten Cate hiermee zeggen is dat de SVB aan de KNVB toestemming zal moeten vragen om de Nederlands Surinaamse spelers voor Suriname te laten uitkomen. Men heeft hier een speciaal woord voor in het Amerikaans Engeld......Ik denk niet dat je bij deze SVB daarmee terecht kan.

      Verwijderen
  6. In geen geval mag de dubbele nationaliteit gestopt worden!Geen broko banavoetbal meer!Als Ten Cate zich achter de KNVB wil verschuilen,wel so be it!Er zijn genoeg andere buitenlandse coaches met internationale ervaringen die helemaal niets te maken hebben de KNVB.Er spelen ook zat jongens in profcompetities in Engeland,Duitsland,Belgie,Amerika en andere landen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natio Fans, als dit via KNVB moet verlopen zoals hierboven staat, dan Suriprofs gewoon overslaan en met hun eerste keus verder gaan. Ik blijf deze hemelse gala volgen en wacht op de weerberichten uit Zurich.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk is dit het begin van een mooie voetbal geshiedenis voor suriname.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natio Fans, jullie hebben het zeker gemerkt dat de kwestie over deelname van de Euro-Suri aan NATIO een strijd is geworden van twee kampen. Zij die het op een samenwerking hebben gezet met de heer Wooter en een ander kamp die de Suri-profs onder leiding van de heer Menzo grotere waarde toedichten. Kijkend naar de videobeelden hiernaast van de jongeren die ongeschoeid hun ding doen, blijf ik erbij dat investeren in deze jongeren mijn voorkeur blijft behouden boven alle HOLLANDSE perikelen. Omdat een grote groep (?) blijkbaar voorstander is van een versneld proces met het toevoegen van de profs uit Europa, is de stap naar de DNA ook te begrijpen. Maar blijkbaar is de keuze van de SVB om met de heer Wooter samen te werken, een signaal geweest naar de Zeisters dat men onafhankelijk iets op wil zetten. Perioden geleden is er wel eens de opmerking gemaakt vanuit de Zeisters, dat het niet de bedoeling kan zijn om vrij te plukken in hun tuin. Het instinct van de Euro is om altijd te heersen over een ander, vooral al je nutteloze cadeau's accepteert in kader van vriendschap en verbondenheid. Dat is zijn ding. Dus iedereen in voetballend Nederland is bezit. Als SVB de Zeister Olympische Goden niet erbij betrekt, dan zouden wel eens harpijen uit de grotten te voorschijn kunnen komen. Ook de SVB neem ik kwalijk dat ze slecht communiceren en informeren over dit gebeuren. Het zou best wel kunnen gebeuren, dat met deze paspoortkwestie de SVB ook andere buitenlanders, zoals Brazilianen, gewoon voor Natio laat spelen. Zoals gezegd in de commentaren, er zijn ook kinderen van brada's en sisa's in andere landen, die voetballen, behalve Nederland. Paspoort is niet alleen bestemd voor de Euro. De aanstelling van een bondscoach ook niet. Dag Zeist.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oenasur,wat kan jij veel onzin lullen.Veel gescheer en weinig wol.Het wetsvoorstel is nog niet eens officieel goedgekeurd en je begint al broodje aap verhalen te verkondigen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit soort discussies krijg je wanneer mensen met een IQ van lek me vestje uitspraken doen en verstandiger geachte mensen die zonder nadenken overnemen. Dit soort uitspraken doen de zaak ABSOLUUT GEEN GOED:
    <>.
    Waar staat geschreven meneer Anoniem dat de KNVB hier in Suriname wat te zeggen zal krijgen.
    HET GAAT OM EXPERTISE BINNENHALEN.
    Zo krijg je dus meteen een hele kromme discussie indien je geen verstand van zaken hebt of NIET GOED LEEST.
    Oenasur: je hebt volgens mij een goede analyse gegeven maar gaat de fout in door de uitspraak van anoniem als waarheid te beschouwen en niet zelf de uitspraak van ten Cate goed te ontleden. Die wil LIEVER via een bestaande organisatie van professionals die al 15 jaar aan de weg timmeren in zee dan met een jonge en neem ik meteen aan enthousiaste organisatie die nog haar weg moet vinden en volgens ten Cate die vanuit zijn ervaring meteen in de gaten heeft dat die niet in staat zullen zijn zo een groot project te dragen. Dan krijg je dus dat een onervaren organisatie een amateuristische organisatie zal willen begeleiden. Dat is vragen om CHAOS en TELEURSTELLINGEN. Ik ben geen voorstander om Wooter te dumpen maar om deze te gebruiken om het Surinaams deel te begeleiden naar een hoger plan en de stichting Suriprofs met al hun expertise en vooral met hun gigantisch netwerk de ALL OVER leiding te geven in samenwerking met ten Cate waardoor je ook meteen van de expertise van de KNVB kan gebruikmaken. Dat is het hele eiereten en dus weet je zeker dat je sneller vooruit zal gaan daardoor. Het gaat in deze NIET om mensen buiten spel te zetten maar OM HET GROTER GEHEEL. EGOTRIPPERIJ en BELANGENSTRIJD moet geen sta in de weg worden waardoor dit project in gevaar gaat komen. Ik hoop dat de mensen SAN E BRON FOTO zich van bewust zijn dat bepaalde sentimenten oproepen NOOIT in het vordeel van Suriname kan zijn want wanneer de Stichting Suriprofs met het door hun binnengehaald geld sociale projecten in Suriname draaien met onder andere de Cruiff courts hoor ik mensen als deze Anoniem niets gillen over dat de KNVB hier willen overnemen.PURE OPHITSERIJ en appelleren aan onderbuikgevoelens van anderen. GEWOON WALGELIJK

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat tussen <<>> is weggevallen

    <>

    Het gaat vooral om het deel "ALLEEN VIA DE KNVB" wat voor geen meter klopt wat mij stoort en kwaad bloed zet bij anderen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoals Heer Jezus( reeds 2000+ jaar dood, vermoord, en!! begraven) zei: 'Vergeef uw broeders; Vervloek zij die geen Vrucht dragen, NIET Inspireren; Ik ben De weg De waarheid en Het Leven.'
    Mijn grote vriend Hesdy zou beter moeten weten!
    Zonder mij en mijn Zegen is Suriname en haar voetbalbond, nergens. mi e vit a soe foe na 'Onzichtbare Hand'; En aan vreemden bevoogding en likkerij, daar onthou ik mijn Zegen; LoL.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ai noi...Surinamers die t niet eens zijn breken elkaar zo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bro Anoniem, ik ben eigenaar van schapen en heb veel tijd nodig om deze mooie zwarte en bruine schapen te scheren op PARA. Vanuit mijn achtergrond met behulp van broeders en zusters in EURO kunnen wij jaarlijks jongeren helpen aan equipment in SU. Ik ben geen tegenstander van vooruitgang,maar mijn gedachten zijn niet Europees en dat moet u maar respecteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nu we goeie trek hebben naar overwinningen;
    dank de chinees voor zijn tjauwmin zijn moksji meti,
    dank de hindostaan voor haar roti kip en plauwri,
    ik dank de javaan voor haar bami en telo, de afrikaan dank ik voor haar her-heri en grid-bana. maar er is een maar;
    De eerste hobbel, naast Tigri is, versmelten.. Un moesoe moesoe moksi. per saldo zijn wij geen robot( soms ding codes moeilijk bala!)
    je kan moeilijk jouw vrouw beminnen, terwijl een ander jouw aan het verkrachten is. Was j'anoe fos i njang'a mi.. LoL.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is er met de stg Suriprofs en de KNVB gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: 'Suriname is erbij op het WK 2018 in Rusland'
'Suriname is erbij op het WK 2018 in Rusland'
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglzBWQT4NT4FaYBG3cZsJxBiLx9qIGigFxfnXXayiEYNB_wN94Ruf2LfM1voyWBkIvKC1ewO-1_MNcC1Lg3ezECCSFbEOJm19N4hjLkqguwscwR4IanLx3IQxaUATM_Gkrhfs6pQJo-pI/s1600/Robert+Ameerali,+Vice-President,+John+Krishnadath,+Voorzitter,+SVB,+Presidents+Cup+2014,+2014.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglzBWQT4NT4FaYBG3cZsJxBiLx9qIGigFxfnXXayiEYNB_wN94Ruf2LfM1voyWBkIvKC1ewO-1_MNcC1Lg3ezECCSFbEOJm19N4hjLkqguwscwR4IanLx3IQxaUATM_Gkrhfs6pQJo-pI/s72-c/Robert+Ameerali,+Vice-President,+John+Krishnadath,+Voorzitter,+SVB,+Presidents+Cup+2014,+2014.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2014/11/suriname-is-erbij-op-het-wk-2018-in.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2014/11/suriname-is-erbij-op-het-wk-2018-in.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content