Derrick Garden zet punt achter interlandcarrière

"Ik heb mijn tijd gehad. Ik wil het overlaten aan de jongere jongens." Woorden van aanvoerder Derrick Garden (foto) van de nation...


"Ik heb mijn tijd gehad. Ik wil het overlaten aan de jongere jongens." Woorden van aanvoerder Derrick Garden (foto) van de nationale voetbalselectie, die per direct stopt met zijn interlandcarrière. De centrale verdediger zegt dat te weinig tijd voor zijn gezin en het beleid van de Surinaamse Voetbalbond hebben doen besluiten er de brui aan te geven.

"Als ik van het werk kom, ga ik daarna trainen. Als ik weer thuis kom, is het al tien uur ‘s avonds en dan ben je afgemat. Ik moet meer tijd voor mijn gezin vrij maken en mijn lichaam ook meer rust gunnen", stelt hij. "Ik ben 33 jaar en ik moet elke dag trainen. Komt nog bij kijken dat ik ook normaal moet werken. Ik heb bijna geen tijd voor thuis. Het strest me soms dat ik geen tijd voor mijn gezin kan maken."

Daarnaast zit het niet goed bij de SVB. "Er is geen continuïteit bij de verschillende nationale selecties. Wij beginnen steeds weer opnieuw", zegt hij. "Er komen steeds weer andere spelers en bondscoaches. Je krijgt dan niet echt een beleid." De standvastigheid die ontbreekt, zorgt onder meer voor de tegenvallende prestaties. "Pas als er een toernooi is, komen wij bij elkaar. Zo gaat het niet lukken."

Na de uitschakeling op Antigua en Barbuda was Garden zeker van zijn besluit. "Wij verdienden het niet om uitgeschakeld te worden", zegt hij zwaar getroffen. "Wij hebben echt na lange tijd weer zo gevoetbald. Wij hebben vele kansen gekregen, maar de ballen wilden gewoon niet in het net. Zij kregen twee halve kansen en die hebben ons genekt."

De aanvoerder vindt dat er een heel goed toernooi is gespeeld. "De reacties van het publiek liegen er niet om." Als deze selectie bij elkaar blijft, voorspelt Garden dat ze de komende jaren betere resultaten zullen neerzetten. "Maar het draait om de continuïteit. Na elk toernooi worden de selecties ontbonden. Je weet vaak dan niet wanneer er weer één volgt."

Zijn tijd bij de nationale selectie heeft Garden als 'heel leuk' ervaren. Hij heeft zich altijd kunnen aanpassen ongeacht de bondscoach of de teamgenoten. "Ik had qua ervaring graag wel iets meer willen overdragen aan de jongere spelers." De speler van Leo Victor denkt dat dit seizoen ook zijn laatste wordt in de hoofdklasse. Hij wil volgend seizoen een tree lager gaan voetballen.

COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Derrick heeft een heel belangrijk punt.Het is inderdaad zo,als er steeds van speler gewisseld word,krijg je een onsamenhangend geheel wat steeds niet klopt en dit steeds qonsequensies heeft voor de resultaten.

    Men moet beginnen met semi/professioneel voetbal in te voeren.Betaal die jongens gewoon uit onder strenge voorwaarden natuurlijk,maar begin met uitbetalen.
    De SVB is zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar sponsors en mogelijkheden.Vaak klaagt men over de prestaties van de Natio,neen,de schuld moet hoofdzakelijk gelegd worden bij de SVB.Zolang deze overkoepelende bond niet echt met een plan van aanpak komt,zal men blijven sukkelen en zal men steeds achter de feiten blijven aanlopen.Dit moet nu toch wel zo langzamerhand duidelijk zijn.Hoe vaak moeten we dat nog zeggen.

    Kenneth Jaliens is beizg met een trainers cursus bij de KNVB,maar dit zal geen zoden aan de dijk zetten,ook al geniet hij een opleiding daar.Ik zeg niet dat dat slecht zou zijn,nee zeker niet,maar als hij terug komt,moet hij ook over een team beschikken dat weet waarvoor het voetbald en ook de wil en de conditie moet hebben om voor het land op te komen.De Natio is een spelerselftal dat het niet als een eer ervaart om voor het land te spelen en dan hebben we een blijvend opstakel.

    Laat men die jongens gewoon beginnen uit te betalen,desnoods met een minimumloon en dan zullen we zeker zien dat de resultaten geheel anders zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Betaal de spelers. Ga kijken hoe de KNVB het heeft gedaan. Eerst de top 6 financieel certificeren, dan subsidieren. Vervolgens alle 10 Hoffdklasse teams certificeren en subsidieren. Elk team dat promoveerd naar de Hoofdklasse moet automatisch financieel gecertificeerd worden. Vervolgens elk jaar de teams auditen en screenen. Dan heb je na 4 jaren een goed team dat samen met de spelers uit Nederland heel competitief kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Derrick Garden zet punt achter interlandcarrière
Derrick Garden zet punt achter interlandcarrière
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUf5veNrseLCG6bpgDvIi1kf9fbR1kHIq8hdB9e3BU1TlznwTWoApge2D497D55Y3CCBFUA5mBBT9Y-Wzqr5F1v9KV9MqXMprkkdoiO-YfaddfSXrpZrQFp5nsKYBozh2KcoKcXTWWEnc/s420/Derrick+Garden,+2010.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUf5veNrseLCG6bpgDvIi1kf9fbR1kHIq8hdB9e3BU1TlznwTWoApge2D497D55Y3CCBFUA5mBBT9Y-Wzqr5F1v9KV9MqXMprkkdoiO-YfaddfSXrpZrQFp5nsKYBozh2KcoKcXTWWEnc/s72-c/Derrick+Garden,+2010.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2010/11/derrick-garden-zet-punt-achter.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2010/11/derrick-garden-zet-punt-achter.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content