Harold Deyl weigert om Winter te assisteren

Bondscoach Ricardo Winter moet uitkijken naar een nieuwe assistent. Technisch directeur Kenneth Jaliens had Harold Deyl (foto: rechts) uitve...


Bondscoach Ricardo Winter moet uitkijken naar een nieuwe assistent. Technisch directeur Kenneth Jaliens had Harold Deyl (foto: rechts) uitverkoren om hem te assisteren, maar de coach heeft bedankt voor de eer. "Nee ik doe het niet", zegt Deyl vastberaden.

De coach voelt zich niet te groot, maar volgens hem was er geen duidelijke criteria. "Als er criteria waren aangekaart die steekhoudend zouden zijn geweest, zou ik het wel kunnen doen."

Deyl vindt dat hij in principe direct had moeten weigeren, "maar ik ben eenmaal een type die dingen eerst over me heen laat komen." Na gesprekken met zijn familie en vrienden, heeft hij Jaliens telefonisch zijn besluit medegedeeld.

Samen met zijn naasten vindt Deyl dat hij wegens zijn brede referentiekader en prestaties in Suriname en Nederland beter had verdiend. "Men had zich beter laten moeten informeren", aldus Deyl.

De coach haalt als voorbeeld aan dat hij in de topamateurklasse een ploeg binnen vijf jaren van de vierde naar de hoogste klasse heeft geleid. Hij heeft zelfs in ook het betaald voetbal in Nederland geassisteerd, dus het schort niet aan ervaring. De oefenmeester vindt dat zijn opleidingen er niet om liegen. "Ik heb een aantal diploma’s, waaronder ook de UEFA B. Dat is maar een treedje lager dan van Jaliens."

De coach vindt dat ook de prestaties van hem en Roberto Gödeken met de U-20 en de U-23 selectie meegenomen hadden moeten worden. Deyl zegt dat voetballiefhebbers hem hebben gezegd dat de prestaties weer hoop hebben gebracht voor het Surinaams voetbal. "Met uitzondering van het 9-1 verlies tegen Trinidad hebben wij een goede job gedaan."

De coach is nog niet klaar met het Surinaamse voetbal. Hij staat open voor aanbiedingen, maar stelt als voorwaarde dat hij in een organisatie met een goede structuur wil werken. "Ik ben in hart en nieren een voetbalman. Ik wil trainen en opleiden, maar dan moet het wel gestructureerd verlopen."

COMMENTS

BLOGGER: 4
  1. Wat waren de functie eisen en de taakomschrijvingen die de SVB gesteld had voor de functie van trainer/coach van Natio en die van assistent.
    Het probleem in Suriname van assistent is dat je dan normaliter echt letterlijk ASSISTENT, dus HULPJE / figifutu bent. Je hebt weinig tot geen inbreng bij de besluitvorming.
    Derhalve kan ik Deyl geen ongelijk geven. Ik zou mij ook te groot daarvoor voelen in dit gevallen.
    Ik ben zeker dat hij meteen JA had gezegd als Bogaarde coach was geworden en hij voor assistent was gevraagd. En natuurlijk terecht. En begrijpelijk.

    Heeft Raj-G of iemand anders nog meer informatie over de verschillende zaken die Deyl aanhaalt.
    Via Google kon ik reeds enige informatie vinden. (http://www.trainingskampen.nl/interview-13-maarten-van-vugt.html

    ****Hij heeft in de topamateurklasse een ploeg binnen vijf jaren van de vierde naar de hoogste klasse geleid.
    ------ assistent trainer van Maarten van Vugt bij Zondag hoofdklasse JVC Cuijk in Nederland; toen nog hoogste amateur klasse.

    ****Hij heeft in het betaald voetbal in Nederland geassisteerd.
    ------ samen met Maarten van Vugt trainer van de landelijke A-jeugd van BVO TOP-Oss.

    Alleen al op basis van deze informatie vind ik dat dit al een behoorlijk niveau is geweest, ik vind absoluut dat het mee had moeten tellen.
    We hebben al niet veel goede coaches in Suriname, dus ik ben van mening dat de heren in goed overleg eigenlijk een tweemanschap hadden kunnen vormen, aangezien er meer dan genoeg werk te doen is om de jongens op een hoger niveau te krijgen. De taken goed verdelen op basis van competenties. Het is wel veel gevraagd, maar het is te doen.
    Je ziet ook in Nederland deze tendens, dat op basis van expertise er meerdere trainers bezig zijn met het trainen van elftallen.
    Mocht de info die Deyl opgeeft kloppen, dan neem ik mijn petje af voor de behaalde resultaten en mag je niet zomaar daar aan voorbij gaan.
    Winter heeft het ook behoorlijk gedaan in Suriname als clubcoach en van Natio.
    Diploma’s alleen zeggen me niet veel; kijk maar naar Jaliens (leuke, aardige man, maar die kan er werkelijk helemaal geen pepernoot van).
    In Nederland stikt het van de trainers die geen diploma’s hebben maar onder dekking van iemand met de geschikte papieren heel hoog trainen. (bv. Hans Kraay jr.)
    Even de ego's opzij en ertegen aan.

    Ik vind het trouwens jammer dat er zo weinig mensen meedoen aan de discussies.
    Het zou het niveau en kracht hievan ten goede komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JVC Cuijk en TOP Oss zijn ook de enige 2 Nederlands clubs waarvan ik weet dat Harold Deyl trainer is geweest.

    Overigens kan ik Deyl wel begrijpen, omdat er met "namen" gewerkt wordt en niet naar de Diploma's gekeken wordt. Het zijn ook steeds dezelfde namen die de nationale selecties trainen.

    Winter heeft wel het voordeel dat hij trainer is van Excelsior in de Surinaamse competitie. Hierdoor heeft hij al wat spelers aan het werk kunnen zien.

    Ik vraag me wel af waarom bijvoorbeeld de trainer van Robinhood, Roy Vanenburg, geen kandidaat is geweest om bondscoach te worden. Na 14 wedstrijden heeft zijn team nog geen één keer verloren in de competitie. En als je vorig seizoen moet vrezen voor degratie en nu kampioen gaat worden, heb je wel de capaciteiten om iets te bewerkstelligen. Als je dat team als basis neemt en de zwakke posities versterkt met spelers van andere clubs, kan je denk ik wel een goed ingespeeld team krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raj-G,
    Jammer genoeg is het in de Surinaamse wereld nog steeds zo dat er voor zekerheid gekozen wordt.
    Ik bedoel de schijnzekerheid van het kiezen voor mensen die de personen die kiezen vaak niet versterken maar naar de mond praten of een goede band mee hebben.
    KWALITEIT is in veel gevallen een vies woord.
    Niets ten nadele van Winter want ik heb wel de indruk vanuit het verleden dat best kwaliteiten heeft, maar je hebt baas boven baas en dat stoort mij in deze zaak, waar er niet veel vooronderzoek bij gepleegd is naar de antecedenten van Deyl.
    Met mijn beperkte middelen heb ik volgens mij meer informatie over de trainer Deyl dan Jaliens.
    Zo komen wij niet verder door maar steeds in een klein cirkeltje van bekenden te blijven werken en niet out of the box denken en doen.
    Ik vraag mij in gemoede af waarom er niet aan Bogaarde gevraagd wordt om ondersteuning te geven aan de bondscoach door als adviseur te fungeren tijdens trainingen of wedstrijden.
    Ik weet uit betrouwbare bron dat hij daar open voor zou staan. Tevens ben ik er van overtuigd dat hij niet eens over geld zou praten, want zo is hij absoluut niet als het over het Surinaams elftal gaat. Hij draagt de ontwikkeling van het Surinaams voetbal een warm hart toe.

    Heb jij trouwens ideeën om deze site. die ik heel erg waardeer en waar je van mij een GROTE BIG UP krijgt, kunnen promoten, waardoor het meer posters krijgt die een meerwaarde kunnen zijn. Natuurlijk wordt het voor de admin zaak goed te blijven filteren en wat ongeoorloofd is te verwijderen.

    Is het ook mogelijk niet steeds je naam te moeten invullen. Het maakt het veel makkelijker om te mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. RoyC,

    Paar maanden voor de WK-kwalificatie 2014 heb ik bij Louis Giskus een balletje opgegooid om Henk ten Cate en/of Winston Bogarde bij de nationale selectie te betrekken.

    Ik heb toen aangegeven dat het geen kwaad zou kunnen om bij hun zaakwaarnemer te informeren, of de trainers iets in het avontuur zouden zien. Toeval is dat Ten Cate en Bogarde dezelfde zaakwaarnemer hebben, namelijk oudvoetballer en Surinamer Sigi Lens. Dit kon ook in het voordeel werken, omdat het bedrijf van Lens een nauwe band heeft met Suriname, door de vele Surinaamse spelers in hun 'portfolio' en de eigen stichting (Pro Child, red.) ten behoeve van de jeugd in Suriname.

    Ik weet niet of ze ooit nog een poging hebbeb gedaan, maar het antwoordt van Giskus was: "Deze optie is eerder besproken. Indien het haalbaar is zullen wij zaken i.s.m. de Suriprofs en de KNVB uitvoeren."

    Ik heb niet echt ideeën om meer bezoekers te kunnen trekken naar deze website. Oorzaak van weinig bezoekers is denk ik dat er in Suriname nog maar weinig huishoudens zijn met internet. En de populariteit van de voetbalsport is ook niet denderend. Dat van die 'naam' is niet echt een grote drempel voor reacties denk ik. Het enige wat ik/we zouden kunnen doen is de Facebook-pagina wat bekender maken, zodat mensen het nieuws krijgen dat hier gepubliceerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Harold Deyl weigert om Winter te assisteren
Harold Deyl weigert om Winter te assisteren
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgKOQvv4tpmdjAcc_Ila2WW_r45GnmjGqPb60Xu94_YPT-AQ2_lmNnEPrRqJu7L__nekIIs9JFkeB8Tgi_ULbZnRHQyRvU9LcBZ-YAkmb1X_riXaBG7bo2kDXRUzmpaR_qbS_f757D7ph0/s1600/Roberto+G%25C3%25B6deken%252C+Assistent%252C+Harold+Deyl%252C+Trainer%252C+Suriname+U-20%252C+2011.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgKOQvv4tpmdjAcc_Ila2WW_r45GnmjGqPb60Xu94_YPT-AQ2_lmNnEPrRqJu7L__nekIIs9JFkeB8Tgi_ULbZnRHQyRvU9LcBZ-YAkmb1X_riXaBG7bo2kDXRUzmpaR_qbS_f757D7ph0/s72-c/Roberto+G%25C3%25B6deken%252C+Assistent%252C+Harold+Deyl%252C+Trainer%252C+Suriname+U-20%252C+2011.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2012/04/harold-deyl-weigert-om-winter-te.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2012/04/harold-deyl-weigert-om-winter-te.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content