Louis Giskus zet punt achter loopbaan bij SVB

Er wordt veel gespeculeerd rondom het aftreden van Louis Giskus, voorzitter van de Surinaamse Voetbalbond (SVB). Zo zou de bedreiging aan z...


Er wordt veel gespeculeerd rondom het aftreden van Louis Giskus, voorzitter van de Surinaamse Voetbalbond (SVB). Zo zou de bedreiging aan zijn adres enkele weken geleden een rol spelen. Een ander gerucht is dat hij met ondernemer Dilip Sardjoe overeengekomen zou zijn om de weg voor hem vrij te maken. Giskus ontkracht zelf deze speculaties.

Louis Giskus zegt in november 2010 zijn aftreden aan zijn bestuur te hebben meegedeeld. Er is toen een beroep op hem gedaan om aan te blijven tot na afloop van de lopende bondscompetitie later dit jaar. "Ik wilde eerder afhaken, omdat ik plannen heb een opslagplaats voor sportartikelen te bouwen op Lelydorp. Mijn sportartikelenzaak Surisports aan de Stoelmanstraat leent zich niet voor uitbreiding."

Hij zal de opslagplaats in eigen beheer bouwen in samenwerking met zijn dochter Carol, die pas aan de Technische Faculteit van de Anton de Kom Universiteit in Suriname is afgestuurd als bouwkundige. "Ik hou er van om met mijn neus te zitten op werkzaamheden die ik op mij neem, dus ga ik mij gedurende een aantal maanden persoonlijk bezig houden met de bouwactiviteiten."

Aangezien er bij de SVB verschillende projecten op stapel staan, vindt hij de kans groot dat die werkzaamheden worden verwaarloosd, vandaar dat hij de knoop heeft doorgehakt. "Ik heb deze plannen bij mijn ouderlijk huis op Lelydorp al enkele keren uitgesteld door verplichtingen bij de SVB, maar de tijd dringt en nog meer uitstel kan mijn toekomst en van mijn personeel in gevaar brengen."

Giskus is enkele weken geleden anoniem telefonisch bedreigd door een man die er op zinspeelde dat de voorzitter maar moet uitkijken, omdat hij niet had meegewerkt aan het toekennen van een bedrag van 5.000 US dollar aan een bepaalde lidbond. De groep kwam niet in aanmerking omdat het onder meer geen titel heeft op grond. De SVB-voorzitter stelde de politie van de bedreiging op de hoogte. "Het heeft niets met mijn aftreden te maken", ontkracht Giskus dat gerucht. "Ik had lang tevoren aan het bestuur meegedeeld te zullen aftreden."

Een andere speculatie is dat Giskus met Dilip Sardjoe zou zijn overeengekomen de weg vrij te maken voor de ondernemer om de leiding van de bond over te nemen. Ook deze bewering wijst de SVB-voorman met kracht van de hand. "Ik kan onmogelijk toezeggingen aan Sardjoe hebben gedaan, omdat het de leden zijn die de kandidatuur ondersteunen."

Sardjoe zegt op dit moment geen concrete plannen te hebben. "Ik geef wel mijn krachten aan de SVB, maar kan op dit moment niet zeggen ja of neen. Tegen de tijd wanneer het zover is, zie ik wel welke mensen daar staan. Dan is het moment aangebroken om te besluiten of ik iemand moet steunen of zelf moet gaan voor die functie. I don't know."

Sardjoe zegt mensen te blijven ondersteunen totdat ze het een keertje goed doen. "Louis Giskus heeft een goede job gedaan. Misschien heeft hij mensen om zich heen die belangstelling hebben. Als ik mensen zie die belangstelling hebben, maar waarvan bekend is dat ze die job niet kunnen doen ... ok, dan ga ik ervoor. Als kwaliteit wordt binnengebracht, dan ga ik niet. Ik had een aantal jaren geleden belangstelling, maar toen Henk Ramdien en Kries Bhoendie naar voren werden geschoven, trok ik mij terug, omdat die twee mensen die job konden doen. Komen er een paar bestuurlijke zwervers dan zou het niet goed zijn om ze de bond in handen te geven. Maar zolang het goed gaat, ben ik blij."

Twee jaar geleden ging Giskus de verkiezingsstrijd aan tegen Delano Landvreugd, gezamenlijke kandidaat van Vision Suriname 2014 en Suriname United for 2014. Landvreugd zegt desgevraagd geen commentaar te kunnen geven, omdat hij over het aftreden van Giskus geen mening heeft gevormd. Over eventuele belangstelling om zich opnieuw in een verkiezingsstrijd te werpen na het aftreden van Giskus, bleef hij herhalen geen commentaar te hebben.

Johan Seedorf van Suriname United for 2014 laat doorschemeren dat de omstandigheden die maakten dat hij de leiding van de bond over wilde nemen, op dit moment niet meer aanwezig zijn. "Onze wegen van samenwerking zijn zich gaan scheiden. Er is een nieuwe situatie ontstaan sinds wij de verkiezing verloren en wij hebben ons toegelegd op het vormingswerk bij clubs. De doelen die wij voor ogen hadden met het Surinaamse voetbal en de lijnen die wij hadden uitgezet, waarbij vanuit het buitenland belangrijke injecties zouden worden gegeven, konden door de negatieve verkiezingsuitslag niet worden gerealiseerd."

Seedorf kan geen concreet antwoord geven op de vraag hoe met de ontstane situatie als gevolg van het aftreden van Giskus om moet worden gegaan. Een studie daarnaar is volgens hem niet gemaakt.

COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Niet alleen Giskus,de gehele oude bende van het bestuur moet plaats maken voor de familie Seedorf of in iedergeval een jong bestuur dat lef heeft om eindelijk eens een keer grondige veranderingen door te voeren.Of we het nou leuk vinden of niet,we hebben steun vanuit het buitenland nodig.

    De gehele oude structuur binnen de SVB moet op de schop,tijd voor een nieuwe frisse wind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil je ook daarbij steunen,bestuur Giscus moet plaats maken voor mensen die capable genoeg zijn om bepaalde barriere te kunnen door breken zoals het speelgerechtig van surinaamse origine in het buitenland,zoals een meer jarenplan voor alle nationale selecties,een voetbal school,of mogelijk heden voor surinaamse talenten in het buiten land om op hoog nivau te spelen.

    Het goolproject heeft dit probleem veroorzaakt,Giscus is niet na gekomen wat hij belooft heeft aan die Lid Bonden,want dat geld van die Goolproject van de FIFA verdelen ze onder elkaar dan mag hij als voorzitter aan blijven.Bestuur Sedorf had al planen klaar om het surinaams voetbal naar een hogere nievau te brengen maar ze hebben bestuur Seedorf massaal weg gestemd zo een toon aangevende voetballer,hoe moet het nou verder met het surinaams voetbal?

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Louis Giskus zet punt achter loopbaan bij SVB
Louis Giskus zet punt achter loopbaan bij SVB
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4LGZylVUNgQnhuHFmYg-qN2N2b3nS1TbbgR_Nx-WNkn5lLhQJboldD3s8zOUZzOK3cwi8SR_HPaIAICdlorPEUBkgQkYoZHio_v5GX3yIiVSA3F-dcZnkKy4oqqNvHVwl2nKS0Pc1S0o/s1600/Louis+Giskus+,+Eigenaar,+Surisports,+2011.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4LGZylVUNgQnhuHFmYg-qN2N2b3nS1TbbgR_Nx-WNkn5lLhQJboldD3s8zOUZzOK3cwi8SR_HPaIAICdlorPEUBkgQkYoZHio_v5GX3yIiVSA3F-dcZnkKy4oqqNvHVwl2nKS0Pc1S0o/s72-c/Louis+Giskus+,+Eigenaar,+Surisports,+2011.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/01/louis-giskus-zet-punt-achter-loopbaan.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/01/louis-giskus-zet-punt-achter-loopbaan.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content