Vitorinio Pinas krijgt studiebeurs in Amerika

Vitorinio Pinas (foto: in het midden), aanvoerder van de Surinaamse U-20 selectie heeft een volledige studiebeurs gekregen van Bethel Unive...


Vitorinio Pinas (foto: in het midden), aanvoerder van de Surinaamse U-20 selectie heeft een volledige studiebeurs gekregen van Bethel University in de Amerikaanse staat Minnesota. Wild Cats-coach Melvin Belong is in ons land om met de jeugdige international namens de universiteit de overeenkomst te tekenen.

Belong heeft Pinas zelf nog niet aan het werk gezien. Hij is enkele jaren geleden via de vader van Pinas, die familie van hem is, meer over de voetballer te weten gekomen. "Hij zei me dat ik hem in het oog moest houden", aldus Belong. De coach gaf hem aan dat hij dat zou doen, maar dat Pinas eerst goed op school moest presteren. "School en sport gaan samen in Amerika", zegt hij duidelijk.

Belong is er van overtuigd dat Pinas kan voetballen. "Als je in de nationale selectie zit is het meestal omdat je voldoet aan de eisen. Als je nog eens de aanvoerder bent betekent het dat je een heel hoog niveau hebt". Het is toeval dat de coach, die ook van Surinaamse komaf is, Pinas ook deze week aan het werk kan zien "Ik kan mij dan overtuigen op welke positie ik hem kan gebruiken. We mogen dan familie zijn, maar het blijft een business".

Belong zegt dat hij in de toekomst meerdere jeugdige voetballers in de gaten zal houden. "Als ik ze niet bij mij kan plaatsen, zal ik ze bij andere scholen proberen te stallen", zegt hij. Belong geeft ook aan dat hij van zijn periode in Suriname gebruik zal maken om in contact te treden met de Surinaamse Voetbalbond (SVB). "Ik wil graag een Surinaamse selectie coachen. In de VS ben ik een succescoach en mijn cv geeft dat ook aan". Hij heeft intussen al een mail naar de SVB gestuurd. Belong, die een professionele coach is, zegt dat hij ervan bewust is dat de Surinaamse bond niet voldoende financiën heeft. Dat hoeft volgens hem geen probleem te zijn, omdat hij daarnaast ook andere dingen wil doen in Suriname.

COMMENTS

BLOGGER: 8
  1. Yes!
    Eindelijk voor het eerst een Surinamer(die voor Suriname kan uitkomen) die in het buitenland gaat spelen op een degelijk niveau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben blij voor hem....

    maar zit wat foutjes in deze artikel

    1) deze bethel univ zit in tennessee, niet minnesota
    2) @anoniem...deze bethel univ zit op de 4e niveau van amerikaanse college sports (naia). ncaa div 1 is t hoogste

    maar goed, ben blij voor die jonge.....ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, no man! vierde niveau is nothing man. I live in America en ik heb gevoetbalt tegen jongens van 1ste niveau. vierde niveau na noti, betre a man tang na sranang. However, If goes and does well there maybe he can move up to 2nd or 1st division NCAA (Natioal Collegiate Athletic Association).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is ook geen vierde niveau in college soccer, There is I, II and III division.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben ook in amerika. naia is een soort 4de niveau. it is below ncaa div 1, 2, and 3. trust me, i know.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ok. I didn't know there was a 4th niveau. Maar dat is een lage niveau hoor. Het is als High School dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. donot get me wrong, ben trots op en blij voor die jonge. i hope more to follow.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was twee jaar geleden in Suriname ik heb een beetje gevoetbalt met mijn vrienden. Er is zoveel talent in Suriname, ik ben zeker dat Pinas op een hogere niveau kan spelen. This is true, we moeten onze jongens blijven seporten toch. alz hij goed presteert in America dan kan hij altijdt naar een hogere level van voetbal bevorderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Vitorinio Pinas krijgt studiebeurs in Amerika
Vitorinio Pinas krijgt studiebeurs in Amerika
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhC2swwXHtI7-N3ZUPd_MzyacIzum05qaub6KpHx44icFGjYF4SuQ79CfGDnRiwmMDAqiTJ3xKsUBNUyBw-TTsMMlO2Dq9umuTdn0VZPOIGamKqe5RnLSbEBXrkyS074HQDXWBXmB8aScA/s1600/Suriname+U-20,+Nederlandse+Antillen+U-20,+Stefano+Rijssel,+Vitorinio+Pinas,+CONCACAF+U-20+Championship+Play-offs+2011,+2011.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhC2swwXHtI7-N3ZUPd_MzyacIzum05qaub6KpHx44icFGjYF4SuQ79CfGDnRiwmMDAqiTJ3xKsUBNUyBw-TTsMMlO2Dq9umuTdn0VZPOIGamKqe5RnLSbEBXrkyS074HQDXWBXmB8aScA/s72-c/Suriname+U-20,+Nederlandse+Antillen+U-20,+Stefano+Rijssel,+Vitorinio+Pinas,+CONCACAF+U-20+Championship+Play-offs+2011,+2011.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/01/vitorinio-pinas-krijgt-studiebeurs-in.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2011/01/vitorinio-pinas-krijgt-studiebeurs-in.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content