Gorré wil met Natio Jamaica en Trinidad achterna

Suriname wil naar het WK van 2018. Deze winter hoopt het land, dat de afgelopen jaren een rol in de marge speelde, een spectaculaire doorst...


Suriname wil naar het WK van 2018. Deze winter hoopt het land, dat de afgelopen jaren een rol in de marge speelde, een spectaculaire doorstart te maken. "De FIFA juicht ons initiatief toe", aldus Dean Gorré (foto), die al jarenlang droomt van een sterk Surinaams elftal en tijdelijk tot bondscoach is benoemd.

26 december staat Gorré als trainer langs de lijn tijdens de officieuze interland van Suriname tegen de kampioen van Trinidad & Tobago. "Met die wedstrijd hopen we druk op de politiek te zetten", aldus Gorré. Het is de vurige wens van Gorré en zijn mede-initiatiefnemers om een wetsvoorstel door het Surinaamse parlement te krijgen dat het toestaat om voetballers met een dubbele (Nederlands-Surinaamse) nationaliteit op te stellen in het nationale elftal.

Dat is in omliggende landen al jarenlang gemeengoed. Jamaica (1998) en Trinidad & Tobago (2006) haalden erdoor zelfs het WK. "Dat zijn de goede voorbeelden. Zij hebben heel veel bereikt door voetballers met een dubbele nationaliteit te gebruiken, maar in Suriname is het altijd verboden geweest. Dat vond ik al frustrerend toen ik zelf nog voetbalde en vind ik nu nog steeds. Ik ben er altijd mee bezig gebleven", vervolgt Gorré.

Selectie
Vanmiddag maakt Gorré de selectie bekend waarmee hij op 26 december tegen de kampioen van Trinidad & Tobago gaat aantreden. "Voor sommige spelers is het nu nog lastig om toestemming te krijgen van hun club, maar de clubs hebben natuurlijk niets meer in te brengen als wij met spelers met een dubbele nationaliteit officiële interlands gaan spelen. Dan zijn de clubs verplicht hun spelers af te staan", weet Gorré.

"Suriname als voetballand heeft enorm veel potentie", vervolgt de ex-Ajacied, die het geraamte van een mogelijk Surinaams elftal opdreunt: "Eloy Room of Boy Waterman op doel. Achterin Ryan Donk, Milano Koenders, Gianni Zuiverloon en Donovan Slijngard. Dan Evander Sno, Lorenzo Davids en Ryan Koolwijk op het middenveld. Voorin hebben we Rydell Poepon, Généro Zeefuik en Marvin Zeegelaar. En dan zijn er ook nog jongens als Ronald Alberg, Dion Malone, Calvin Mac-Intosh en Giliano Wijnaldum."

Kwalificatiereeks
"Met zo'n ploeg moeten we echt een rol kunnen spelen in de kwalificatiereeks", vindt Gorré, wetende dat Suriname op weg naar het WK van 2014 niet verder kwam dan de eerste ronde, waarin het land al werd uitgeschakeld in de groepsfase. Dit gebeurde tegen de landen El Salvador, de Dominicaanse Republiek en de Kaaiman Eilanden.

"Dit project is niet alleen voor deze generatie, maar ook voor de volgende van groot belang. De FIFA steunt ons plan volledig en vindt het al langer vreemd dat wij geen gebruik mogen maken van ons enorme potentieel", legt Gorré uit. Of de voormalige middenvelder bij het Surinaamse elftal betrokken blijft na de huidige lobby, weet hij nog niet. "Dan moeten er nieuwe plannen gemaakt worden. Laten we eerst maar hopen dat het allemaal positief uitpakt."

COMMENTS

BLOGGER: 27
  1. Raj-g Is dit de voorlopige selectie ,komende vanuit europa? En waar zijn dan die spelers van de hoofdklasse ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, is gewoon een gedachte van Gorré. De spelers van de Hoofdklasse moeten nog geselecteerd worden. Daar is Kenneth Jaliens verantwoordelijk voor.

      Verwijderen
  2. Virgill, met alle respect, maar op welke positie zie jij een plek voor een speler uit de hoofdklasse die beter zou kunnen zijn dan 1 vd profspelers. We moeten wel realistisch zijn en de spelers uit de hoofdklasse meer als stagiaires zien. Een andere rol zou betekenen dat wij dit project meer met emotie dan met verstand benaderen en dan kunnen wij meteen stoppen ipv ons belachelijk te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. suriname komt uit de luwte..LoL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het eens met Roy C.Een enkele zwakke schakel alleen al kan het team verzwakken,ze hebben nou eenmaal nier die fysieke conditie.Dan zijn we inderdaad meer bezig met gevoelens in plaats van de zaak verstandelijk te benaderen.Niet dat ik het de jongens van de Surinaamse hoofdklasse niet gun,maar laat ze dan inderdaad eerst mee oefenen als stagiaires.Wanneer er een bepaalde opbouw op te merken valt,dan kan je alvast beginnen met 1 speler en dan zo verder.Maar goed,we zullen zien hie het zal verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roy co. Ik vraag omdat ik net als iedere surinamer wil zien wie ze zo goed hebben bevonden om met deze selectie mee te dingen. En als ze enkele spelers hebben geselecteerd van de hoofdklasse verwacht ik ook niet dat die spelers parmantig zullen meespelen vanaf het begin van het spel. Ik denk juist dat ze daadwerkelijk een stage plek zullen vervullen.

    Als ik tog antwoord moest geven op je vraag . Denk ik in de verste hoek van m'n hoofd dat stefano rijsel, fearber en misschien sastromedjo. Verder weet ik geen moer van de svb hoofdklasse competitie...... ohw ja ..emillio limont zou ook gescreend kunnen worden.

    De jongens van de hoofdklasse spelen met hun lichaam en niet met hun brein.Als je me kunt volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de baas, kunkun, Dimitri apai, sorencio, asoman, nibte,allemaal jonge jaguars..

      Verwijderen
    2. Sorencio heb ik niet bij gezet omdat ik denk dat ze die man anders moeten gaan begeleiden . In een elftal buiten de grenzen b.v. . De baas, kunkun,en asoman ken ik niet. Nibte van hem weet ik weinig. En dimitri wordt een moeilijk geval bij de wedstrijd tussen W-connection en su. Maar ik denk dat het wel namen zijn die binnen korte tot middellang termijn zich moeten kunnen aanpassen aan de selectie. Een sorencio b.v lijkt wel dicipline te hebben en talent heeft hij . Hij is maar een ruwe diamant. Je zou kunnen vertellen over derest dan weten we meer.

      Verwijderen
    3. miguel cronie..zijn gequalificeerde allemaal spelers zijn gescout door oa een john barnes, zeker niet de minste, voor ajax en Chelsea projekt..hebben er ook gelopen!

      Verwijderen
    4. komt bij die spelers van int.moengo., zijn allang geen amateur meer, was in vele media, ze hebben allen een 'contract', profstatus..alleen dat hongerige??! LoL.

      Verwijderen
    5. alhoewel jl deng man njang Frans Guyana, die nu tegen een gold cup aanzit!

      Verwijderen
  6. nu moeten de hoofdklasse spelers gaan bewijzen dat ze met deze jongens kunnen meespelen! en dat gaat (eventueel als ze het kunnen) tijd vragen Rashad. als je het europese / NL voetbal volgt wekelijks is geen van deze namen een verrassing ! Toen Trinidad naar de WK ging met leo Beenhakker was er welgeteld 2 jongens uit de competitie van Trinidad zelf......2 en Jamaica precies het zelfde. Dus laten we niet nu al beginnen te stoken en zeggen dat hoofdklasse jongens buiten de boot vallen... En dat zal ik meeeer dan terecht vinden als er in de hoofdklasse een spits RB rondloopt van 50+ die ook nog eens onze verdedigers dol kan draaien en scoren.. 50+ en die man scoort. de niet NL jongens die NU mee zouden kunnen draaien zijn : dimitrie apai & Stefano Rijssel .... voor de rest zie ik echt niemand nada noppes die nu kan aanhaken. ze zullen hun plek moeten bewijzen & veroveren ! ps sastrodimedjo / Limon zijn over hun beste tijd heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok. Als je dat aangeeft denk ik dat je een beetje gelijk heb. Tog wil ik op een of ander manier een klein luikje open laten voor die sorencio . Die man is jong en heeft tallent maar met de hoofdmacht meedoen lijkt nu nog een beetje te vroeg. Derest van de boven genoemde namen ben ik vrijwel onbekend mee.

      Verwijderen
  7. Virgill, het probl;eem is niet dat de jongens niet weten om een bal van punt A naar punt B te trappen maar het gaat om de TACTISCHE EN TECHNISCHE DISCIPLINE waar men heel veel moeite mee zal heben. en dat kan je niet binnen korte tijd bijschaven. zelfs de jongens die in de top nederlandse competitie spelen hebben het steeds over het verschil tussen club en nationale top. Het zien van top wedstrijden op de tv en in het echt is al een groot verschil laat staan als je zlef op het veld staat en de druk van het PRESTEREN daar is. geestelijke belasting is moordend mijn waard evriend. in de caribische competitie spelen is ook niet de top. ik wil echt onze home boys niet breken maar de waarheid is dat amateursport niet te vergelkijken is met wedstrijden op top profniveau. I AM REALLY SORRY MY FRIEND. Ik hoop dat men geen politiek gaat bedrijven met het samnenstellen van de selectie. Als ik zie dat Jaliens als assistent op de bank plaatsneemt vrees ik gropte vreze. Die man is het vleesgeworden bewijs dat er slechte coaches bestaan. Niets persoonlijks tegen die man maar die man moet als coach zover mogelijk van NATIO wegblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Roy c we staan op een lijn . Leez goed: IN de VERSTE hoek van mijn hoofd denk ik dat misschien 2 of 3 mee kunnen doen .daar bedoel ik meer dat die jongens misschien ,nogmaals MISSCHIEN zich zouden laten beinvloeden op een positieve manier. Dicipinair zowel tactisch. Die namen zoals limont en rijsel heb ik gezet omdat ze wel eens buiten hebben gespeeld rijsel mocht naar T&T zowel meajor soccer league en die ander dacht ik eve bij sunderland op bezoek. Van zulke mensen verwacht je tenminste een beetje inzet en verwacht ook dat ze zullen gaan bewijzen dat ze het spel wel kunnen lezen . Tactisch spelen zoals u dat wil. Ik geef ook aan dat ik niets weet voor derest van de jongens hier. Ik moet zeggen een beetje een waardeloze compa. Ik moet me haasten om te zeggen dat het niet alleen de schuld is van de jongens dat er op z'n niveau wordt gespeeld . Maar dat het een gros van problemen is ,waar zelf de trainers en managers zich schuldig aan maken. Laat staan de svb!

      Don't get me wrong! I just want to know the local players.

      Verwijderen
    2. Virgill, we zitten zeker op 1 lijn. want behalve die 2 aspecten ben iik het belangrijksteb vergeten. De handelingssnelheid. Voordat je de bal hebt moet je weten waar je hem kwijt wilt en daarna waar je zelf heen loopt. Want de bal aannemen onder controle brengen om je heen kijken eerst lopen om een actie te (MOETEN) maken om dan pas de bal te spelen wanneer je het bijna kwijt zal raken is er niet meer bij. Indien je het niet beheerst hoef je op dat niveau niet eens op de training mee te doen. dat geeft zo een frustratie bijk de rest; dat wil je niet weten. Ik spreek uit eigen werk. Heel frustrerend met mensen te voetballen die eigenlijk zouden moeten korfballen. En over die Jaliens wil ik niet eens wat zeggen want anders ben ik morgen nog niet eens klaar.

      Verwijderen
  8. Ik snap uberhaupt niet hoe die Kenneth Jaliens ineens weer opgetrommeld is als assistent coach.Hij heeft NOOIT wat gepresteerd!!!Iedereen mag mee denken,geen probleem,maar als je een bepaalde kunde niet bezit,dan moet je dat beroep ook niet uit gaan oefenen!!Is vragen om problemen!Die Jaliens kan maar beter op de achter grond blijven,teveel slechte ervaringen met hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaliens is een hele goede t.v commentator lol.

    Ik erger me dood aan die mannen die daar alles uitkraaien maar zelf nooit iets goed hebben kunnen inbrengen.

    Kan iemand misschien vertellen wie de aangewezen technisch direkteur is voor het droom natio elftal. Blijft het R. Kolf😞 ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Virgill, ik hoop en bid dat het ten Cate gaat worden aangezien hij de perfecte persoon zou kunnen zijn om de jonge garde trainers en coaches te begeleiden en om de HELE SVB door te lichten en te professionaliseren. En indien hij toch uiteindelijk als coach gaat functioneren zou hij die functie ook erbij kunnen doen met assistentie van surinaamse oud professionals. Maar in geen geval met Kolf of Jaliens in de verste verte. die 2 hebben NIETS voor ons kunnen betekenen.

      Verwijderen
  10. Ik weet niet of het jullie is opgevallen,maar zag net een twitbericht over de nieuwe sportsponsor (klupp) shirts voor de Natio elftal.Sorry,maar die shirts (wit thuis) en rood (uit) zijn nog steeds niet om aan te zien.Ik bedoel kom toch op man,we hebben in de loop der jaren hele mooie shirts van de Suriprofs gezien met de nationale kleuren van Suriname.Waarom worden dergelijke ontwerpen niet overgenomen en of dat men er iets moois creatiefs van maakt!Dat wit (thuis) straalt saaiheid uit,en dat rood (uit) lijkt net op de shirts van de Belgische rode duivels elftal.Nee dit kan anders mang,er zijn genoeg mooie ontwerpen te verzinnen.En ook dat logo van de SVB ziet er kinderachtig uit!Men zou dat logo toch veranderen?Waarom is dat tot op heden niet gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Buiten een gedurfd tenu,,van harte gefeliciteerd hiermee,, mooi dat oefen en wedstrijd aspect..had men nog meer voorgeschoteld..steady wedstrijden in brasilie, china, india..aanknoping Qatar?? Vandaar ook..Loser..

      Verwijderen
    2. Het vervolg op de episode....Narahhhh tja kong.....

      Verwijderen
  11. Welk land loopt rondt met een shirt dat geheel in zijn of haar vlag is ontworpen. Bijna geen enkel, en trouwens wit en rood zijn toch kleuren die voorkomen op onze vlag. Zelf nederland heeft op hun thuis tenue geen kleur dat op hun vlag voorkomt, dus ik weet echt niet waaraan jij toe bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem en anoniem zetten jullie eens je naam dan kunnen we beter kletsen met mekaar.Als iedereen anoniem heet dan is het verwarrend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik trek nooit valse conclusies!
      groeten,
      'Narah'

      Verwijderen
  13. Beste Natio fans
    Ik ben een met die meneer over die jarliens ik heb als saramacaans jongen twee jaar in de hoofd macht van voorwaarts en nooit een eerlijk kans gekregen onder Jaliens en selecteerde nooit spelers van intermoengotapoe pas in die qualificatie reeks begon hij weer spelers van inter te selecteren dus hij moet echt ver weg blijven van al dit gebeuren .

    BeantwoordenVerwijderen

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Gorré wil met Natio Jamaica en Trinidad achterna
Gorré wil met Natio Jamaica en Trinidad achterna
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEht3O-NRV5jByi9-hXFfbZbbLHBR054JTQBhkQk4HkLb7Ure4U8s3ZLNgHCi-RuOOPAPGZmw8YxobzSTtI3HCrc3niEA4dI2SCdZzTwvRuwuoPtx5fgfPPggcXuoKdFYQrrKK4qNid_NOY/s1600/Dean+Gorr%C3%A9,+Schotland,+2014.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEht3O-NRV5jByi9-hXFfbZbbLHBR054JTQBhkQk4HkLb7Ure4U8s3ZLNgHCi-RuOOPAPGZmw8YxobzSTtI3HCrc3niEA4dI2SCdZzTwvRuwuoPtx5fgfPPggcXuoKdFYQrrKK4qNid_NOY/s72-c/Dean+Gorr%C3%A9,+Schotland,+2014.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2014/12/gorre-wil-met-natio-jamaica-en-trinidad.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2014/12/gorre-wil-met-natio-jamaica-en-trinidad.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content