Emilio Limon trekt boetekleed aan

International Emilio Limon (foto: rechts, in competitieverband tegen Inter Sophia) heeft de stilte rond zijn persoon verbroken. Hij raakte ...


International Emilio Limon (foto: rechts, in competitieverband tegen Inter Sophia) heeft de stilte rond zijn persoon verbroken. Hij raakte in opspraak, nadat hij vroeg in de tweede helft uit het veld werd gehaald door bondscoach Ricardo Winter tijdens de Digicel Caribbean Cup 2010-wedstrijd tegen Guyana. Daarnaast wordt Limon binnen Robinhood en daarbuiten aangesproken over het feit dat hij de trainingen bij de club niet bezoekt, maar toch wordt opgesteld in de nationale voetbalselectie van Suriname.

Naar het publiek toe wenst hij het boetekleed aan te trekken en zijn verontschuldiging aan te bieden. Hij benadrukt dat bondscoach Winter geen blaam treft. "De mensen maken een denkfout. Met mijn vervanging was niets mis. De bondscoach zag mij mank lopen in de tweede helft en dat was ook zo. Bij een trapbeweging tijdens een spelhervatting kreeg ik problemen aan mijn dijbeen en dat had de trainer in de gaten. Ik had ergens het gevoel dat ik misschien even kon doorgaan, maar waarschijnlijk wilde de coach terecht geen risico nemen en haalde mij eruit."

Volgens de voetballer heeft het publiek zijn houding verkeerd begrepen. "Ik was in feite ontevreden over mezelf dat ik niet alles had gegeven wat ik had, terwijl dat de afspraak was, omdat ik na rust vervangen zou worden. Mijn bijdrage was te zwak."

Hij zegt dat er duidelijke afspraken waren. Hij zou zo'n vijftig minuten voluit gaan en daarna vervangen worden. "Ik heb mij niet aan de afspraak gehouden. Ik ging duidelijk in de fout, want toen ik het boe-geroep van het publiek hoorde, had ik ter bescherming van de trainer naar hem toe moeten lopen om duidelijk te maken dat er niets aan de hand was." Limon wijst erop dat hij ook in de twee voorgaande wedstrijd na zijn wissels rechtstreeks naar de kleedkamer was gelopen. "Om een beschermer die ik aan mijn been droeg los te maken", legt hij uit. "Wat mij achteraf gehinderd heeft is dat ik tijdens de drie wedstrijden niet honderd procent heb gegeven."

Hoewel de speler vindt dat hij voor zijn doen niet alles uit de kast heeft gehaald tegen Guyana, denkt hij samen met Stefan Banetti van Inter Moengotapoe een goede job te hebben gedaan op het middenveld. Zijn individuele acties moesten een doorbraak brengen.

Over het niet verschijnen op de trainingen bij Robinhood, doet hij de ontboezeming dat hij eigenlijk boos is op de club, omdat een aantal interne zaken zich hebben voorgedaan waarbij hij het gevoel heeft dat hij in de steek is gelaten. De trainingen heeft hij niet moedwillig laten schieten, beweert hij. "Maar ik raakte op één van de trainingen geblesseerd en stelde het landsbelang voorop. Na de serie wedstrijden wil ik rond de tafel gaan met Robinhood om een aantal zaken die mij dwars zitten uit te praten."

Robinhood-voorzitter Ludwig van Dijk begrijpt de houding van Limon tegenover de club niet. "Hij is spelend lid, maar heeft de spelerslijst nog niet getekend, wat betekent dat hij niet voor Robinhood mag spelen en ook niet naar een andere club mag vertrekken." Van Dijk heeft niet de indruk gewekt een gesprek met Limon af te wijzen.

COMMENTS

Naam

Heren,56,Natio,56,Opinie,10,Overige,6,Suriname,56,Video,80,
ltr
item
Natio Suriname | Voetbal: Emilio Limon trekt boetekleed aan
Emilio Limon trekt boetekleed aan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBPHHaDaOkUjV0OHSbzh5SAZneucVAS3M-5SjpnWGH0KKMi6OQgN2jjN_AJjIHSugykBW690dcsh_K_MOEFj7ofyCnUVN9hxD2Gl3QUH5tneJVK4vIvKtg70b18AJUaBPPlUdS3mOm4CQ/s420/Robinhood,+Inter+Sophia,+Emilio+Limon,+2010.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBPHHaDaOkUjV0OHSbzh5SAZneucVAS3M-5SjpnWGH0KKMi6OQgN2jjN_AJjIHSugykBW690dcsh_K_MOEFj7ofyCnUVN9hxD2Gl3QUH5tneJVK4vIvKtg70b18AJUaBPPlUdS3mOm4CQ/s72-c/Robinhood,+Inter+Sophia,+Emilio+Limon,+2010.jpg
Natio Suriname | Voetbal
https://natiosuriname.blogspot.com/2010/10/emilio-limon-trekt-boetekleed-aan.html
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/
https://natiosuriname.blogspot.com/2010/10/emilio-limon-trekt-boetekleed-aan.html
false
3517194250845090273
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content